Termíny

23.8.2017 09:00 - Úřední hodiny studijního oddělení FPH

Hledat
Pokročilé hledání




Ohlédnutí za Business Project prezentacemi

Business_ProjectsV pátek 22. května 2015 zakončili studenti oboru International Management/CEMS celosemestrální kurz Business projekt závěrečnými prezentacemi, na kterých mohli ukázat, jak pracovali na zadaném tématu během celého letního semestru. Vedení programu CEMS na VŠE chce umožnit všem studentům, zástupcům korporátních partnerů a tutorům zhlédnutí výsledků práce i ostatních týmů. Po každé prezentaci následoval vždy komentář firemního zástupce a příslušného tutora. Čas vyhrazený pro dotazy z řad studentů byl vždy „nabitý“. Prezentace se v této podobě uskutečnily již třetím rokem.

Fotogalerie ze závěrečných prezentací CEMS studentů 22. května 2015

Fotogalerie z úvodních prezentací CEMS korporátních partnerů 25. února 2015

Business Projects v rámci programu CEMS

Business projekty jsou oblíbenou součástí studia a pro studenty představují reálnou zkušenost z podnikového prostředí. Mezinárodní studentské týmy ve spolupráci se společností, která téma projektu navrhla, a školou řeší projekty na bázi konzultační činnosti. Kurz Business Projekt představuje časovou zátěž 20 hod. týdně po dobu celého semestru, po úspěšném absolvování studenti obdrží 15 ECTS.

Jak jsou tvořeny týmy studentů?

Na začátku semestru (obvykle během první poloviny února) obdrží studenti e-mail se seznamem nabízených témat spolu s dalšími informacemi. Na začátku semestru se koná schůzka a prezentace připravených témat, které se zúčastní zástupci firemních partnerů. Kromě detailnějšího popisu projektu tak mohou firmy zodpovědět i případné dotazy a vysvětlit vše potřebné. Studenti poté tématům přidělí body podle osobní preference a vysvětlí důvody této volby. Na základě preferencí se poté sestavují 3-4 členné týmy, které na projektu společně během semestru pracují.

Studenti mají příležitost:

  • proniknout do korporátního prostředí
  • zlepšit si analytické a komunikační schopnosti
  • aplikovat výzkumné metody
  • uplatnit teoretické znalosti v praxi
  • naučit se řídit určitý proces
  • seznámit se s potenciálním zaměstnavatelem
  • stanovit si profesní cíle

Od studentů se očekává:

  • převzetí zodpovědnosti za projekt
  • úsilí dosáhnout nejlepších výsledků
  • úměrné rozdělení pracovní zátěže v rámci jednotlivých členů týmu
  • komunikace s tutorem na VŠE

 

Výsledek každého projektu je ohodnocen firemními zástupci a tutorem. Studenti vypracují závěrečnou zprávu a prezentují výsledky své práce před managementem firem a na půdě VŠE

Témata pro letní semestr 2014/2015

10 mezinárodních týmů studentů prezentovalo následující témata:

  Company Topic
1. ABB B2B (business-to-business) online marketing and its contribution to sales
2. A. T. Kearney Go-To-Market Strategy of a new Joint Venture of Large Czech Telecom and Utility Players
3. Google Czech Digital Growth Engine: Supporting Digital Entrepreneurship in the Czech Republic
4. HILTI Define strategy and activities for Hilti to penetrate B2B rental market in civil engineering segment
5. L´Oréal Driving traffic to the point of sale
6. McKinsey & Company New marketing and sales model for an insurance company (as part of its overall rebranding and brand repositioning program)
7. SABMiller / Plzeňský Prazdroj

“Winning the next generation with cool beer”

8. SABMiller / Plzeňský Prazdroj Where will be the future of Czech and Slovak beer ON-trade market in second half of 21st century, what are synergies and main differences in each market?
9. Škoda Auto Customer satisfaction strategy for fleet customers in automotive business
10. Unibail - Rodamco How to retain customers despite construction works in a shopping centre?

Studenti rovněž prezentovali své výstupy před managementem firem, u kterých projekt realizovali.

VŠE CEMS team děkuje všem zástupcům korporátních partnerů, tutorům a studentům za celosemestrální práci.