Často kladené dotazy

Jak postupovat, když potřebuji koupit nový hardware?
Požadavky na nákupy financované z projektů zasílejte na itfph@vse.cz. Při financování z prostředků kateder předejte požadavky přes sekretariáty vedoucím pracovišť. Vždy uvádějte pro koho je technika určena (jméno, e-mail, telefon, místnost) a způsob financování (číslo projektu nebo nákladového střediska). V případě, že potřebujete poradit s výběrem konkrétní techniky, kontaktuje pracovníky Centra informatiky.

Mám pomalý počítač  – co mohu dělat?
Kontaktujte pracovníky Centra informatiky a dohodněte se na dalším postupu.

Nejde mi vytisknout certifikát Ephorus. Co s tím?
Primárně je nutné se ujistit, že pro generování certifikátu používám program Internet Explorer. Poté v případě prvního poklikání na odkaz pro generování musíte ve spodní části prohlížeče povolit načtení scriptů. Následně po znovunačtení stránky opět spustit pomocí odkazu generování certifikátu.

Mám málo místa na disku C
Kontaktujte Helpdesk na lince – 5846

Proč mi nefunguje přihlášení do Eduroam?

Přihlášení do sítě Eduroam je na základě uživatelského jména ve tvaru xname@vse.cz a hesla, které je obvykle odlišné na heslu do O365 / ISISu. Pokud své heslo neznáte, můžete si ho změnit zde.

Co dělat, když potřebuji nainstalovat nějaký software?
Nejprve je dobré zobrazit si složku “Síťové instalace” na ploše vašeho počítače. Naleznete zde množství programů, které si můžete nainstalovat sami bez jakékoli pomoci pouhým poklikáním na ikonku daného programu. Pokud se zde program nenachází je nutné kontaktovat Helpdesk na lince – 5846.

Nefunguje mi tisk
Zde může být několik řešení. Nejprve se ujistěte, že chcete tisknout na správnou tiskárnu (je vybraná v seznamu tiskáren skutečně ta, na kterou chcete tisknout?). Následně pokud tisk nepůjde je nutné restartovat počítač a pro jistotu i tiskárnu, na kterou chcete tisknout. Každá tiskárna má své tlačítko pro vypnutí umístěné viditelně na jedné ze stran.

Jak si mohu sám nainstalovat tiskárnu?
Viz informace v sekci návody.

Jakým způsobem se mohu dostat do RB 437?
Přístup do místnosti RB 437 v době mimo výuku je možný studentům, kteří si vstup domluví předem po emailu na itfph@vse.cz.

Koho mám kontaktovat, když potřebuji něco uveřejnit/změnit na webu FPH?
Kontaktujte nás na prfph@vse.cz.