Václav Stříteský v rozhovoru pro Podnikatel.cz o slevách a jejich regulaci

V České republice jsou slevy běžnou praktikou a spotřebitelé na ně výrazně reagují. Čím to je? Jaká je zákonná úprava slev? Jak by obchodníci měli slevy správně počítat? Jde o přístup zákazníků, nebo jsou postihy nedostatečné? A jak si ČR stojí v porovnání s jinými zeměmi?

Na tyto a další otázky odpovídal docent Václav Stříteský v rozhovoru pro Podnikatel.cz.

„U nás to souvisí i s vývojem trhu a jeho historií, kdy se během 90. let rozvíjel maloobchodní sektor, vstupovaly na trh nadnárodní řetězce a přinesly tlak na nízké ceny. Cena byla hlavní konkurenční výhodou řetězců, které se přetahovaly o zákazníky. Zákazník se naučil nakupovat pravidelně ve slevách a z této slevové pasti dnes není jednoduché vyjít ven,“ říká.

Rozhovor vyšel na dvě části:

  1. část
  2. část
Václav Stříteský v rozhovoru pro Podnikatel.cz o slevách a jejich regulaci