Manažerské shrnutí studie „Prozkoumání vzájemného působení market-driving strategy, dynamických schopností, transformačního leadershipu a výkonnosti firmy“
Cílem výzkumu je prozkoumat vzájemné působení mezi market-driving strategy (MDS), dynamickými schopnostmi (DC) a transformačním leadershipem (TL), a jejich dopadem na výkonnost firmy. Studie využívá kvantitativní výzkumné metody (online průzkum s 300 firmami z technologického sektoru). Zjištění ukazují silný pozitivní vliv MDS na DC, TL a výkonnost firmy. DC a TL fungují jako mediátory vztahu mezi MDS a výkonností firmy. Studie odhaluje roli TL a DC jakožto faktorů umožňujících a katalyzujících transformaci snah o MDS do firemní výkonnosti. Propojuje tak literaturu zaměřenou na leadership, strategii a inovace, a poskytuje praktické rady, jak realizovat MDS a úspěšně inovovat na trzích. Studie také odráží zjištění, že vztah mezi MDS a výkonností firmy zahrnuje komplexní mediátory a významné nepřímé vztahy, které v kombinaci s přímým efektem prospívají firmám využívajících MDS.
Práce má navíc praktické i společenské důsledky. Poskytuje zajímavé rady pro marketéry, které se týkají komplexních mechanismů, jimiž může MDS spouštět výkonnost firmy, a to prostřednictvím orchestrace prvků MDS, DC a TL. V neposlední řadě jsou osvětleny aspekty, jako jsou měnící se trhy a ovlivňování preferencí a chování účastníků trhu (tj. zákazníků, konkurence, distribučních kanálů a širší společnosti).
Cílová skupina stakeholderů: akademičtí pracovníci, praktici