Oldřich Vávra o historii sexuality v reklamě pro MediaGuru
Sexualita v reklamě je fenomén, který fascinuje, provokuje a zároveň odráží společenské změny. A taky je to marketingový nástroj, jehož podoba se dramaticky proměňuje s každou dekádou.
Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH VŠE zmapoval, jak se v reklamě vyvíjelo zobrazování sexuality — od poválečné cudnosti přes dekadentní 90. léta až po současné kampaně zaměřené na autenticitu, diverzitu a respekt.
- Od „ženy v domácnosti s lesklou podlahou“ až k body positivity.
- Od tabuizovaného gesta až po kampaně, které oslavují nahotu jako přirozenost.
- Od jednoho ideálu krásy k inkluzi a zpochybnění stereotypů.
„Reklama vždy balancovala na hranici vnímání a vkusu a nehledě na její formy a obsah lidská fascinace sexualitou zůstává silným marketingovým nástrojem. Stejně jako v minulosti i v budoucnu se role sexuality bude neustále redefinovat v souladu s vyvíjejícími se společenskými normami a technologiemi,“ píše ve svém článku pro MediaGuru Vávra.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Od Oldřicha Vávry už jste si v MediaGuru také mohli přečíst o vývoji marketingu na cukrovinky, alkohol a cigarety.
