Oldřich Vávra o historii sexuality v reklamě pro MediaGuru

Sexualita v reklamě je fenomén, který fascinuje, provokuje a zároveň odráží společenské změny. A taky je to marketingový nástroj, jehož podoba se dramaticky proměňuje s každou dekádou.

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH VŠE zmapoval, jak se v reklamě vyvíjelo zobrazování sexuality — od poválečné cudnosti přes dekadentní 90. léta až po současné kampaně zaměřené na autenticitu, diverzitu a respekt.

  • Od „ženy v domácnosti s lesklou podlahou“ až k body positivity.
  • Od tabuizovaného gesta až po kampaně, které oslavují nahotu jako přirozenost.
  • Od jednoho ideálu krásy k inkluzi a zpochybnění stereotypů.

„Reklama vždy balancovala na hranici vnímání a vkusu a nehledě na její formy a obsah lidská fascinace sexualitou zůstává silným marketingovým nástrojem. Stejně jako v minulosti i v budoucnu se role sexuality bude neustále redefinovat v souladu s vyvíjejícími se společenskými normami a technologiemi,“ píše ve svém článku pro MediaGuru Vávra.

Celý článek si můžete přečíst zde.

 

Od Oldřicha Vávry už jste si v MediaGuru také mohli přečíst o vývoji marketingu na cukrovinky, alkohol a cigarety.

Oldřich Vávra o historii sexuality v reklamě pro MediaGuru