Petr Houdek o „mrknutí pozornosti“ pro Lidové noviny

Každý den jsme zahlceni informacemi. Některé nám utkví v paměti, jiné ani nezaregistrujeme. Víte proč?

Studie Williama Bradyho ukazuje, že náš mozek na krátký okamžik „oslepne“, když zachytí důležitou informaci – tento jev se nazývá mrknutí pozornosti. Během této krátké pauzy nezpracovává další podněty, pokud ovšem neobsahují silně emoční nebo morálně nabitá slova, jako je „nenávidím“ či „hrdina“.

„Můžeme si to představit tak, že morálně a emočně silné pojmy s sebou nesou zvláštní budíček, jenž dokáže vyburcovat senzorické a kognitivní zdroje člověka, i když je ponořen do jiného přemýšlení,“ píše ve svém článku pro Lidové noviny Petr Houdek z Katedry managementu FPH.

Inflace morálních a emočních sdělení tak získává ohromný dopad na neustálé nabuzení naší mysli a také neurotizuje celou společnost.

Celý článek je dostupný zde.

Petr Houdek o "mrknutí pozornosti" pro Lidové noviny