Marketingový výzkum a strategický marketing
Náš mezinárodní výzkumný tým se zaměřuje na výzkum strategických byznysových orientací se zvláštním zaměřením na zkoumání nových orientací (např. market-driving strategy či collaborative market-driving strategy) a jejich výsledků pro společnosti a trhy. Náš výzkum se dále zaměřuje na roli strategických orientací (např. tržní orientace a podnikatelská orientace) v dobách krize a jejich dopad na přežití společností.
Zaměření:
- Tržní orientace
- Market-driving strategy
- Collaborative market-driving strategy
- Výkonnost marketingu a její měření
Co nabízíme:
- Marketingové výzkumy zaměřené na individuální potřeby firem a dalších institucí
Zástupci týmu

doc. Efthymia Kottika, Ph.D., PGCert HE, FHEA, MSc
Nejlepší publikace týmu
- Stathakopoulos, V., Kottikas, G. K., Painesis, G., Theodorakis, G. I., and Kottika, E. (2022) “Why Shape a market? Empirical Evidence on the Prominent Firm-level and Market-level Outcomes of Market-driving Strategy”, Journal of Business Research, Volume 139, February, pp. 1240-1254.
- Mařík, J., Karlíček, M., & Mochtak, M. (2022). “The interplay of marketing performance measurement and market orientation leading to high business performance in manufacturing SMEs”, Journal of Strategic Marketing, pp. 1-15.
- Kottika, E., Özsomer, A., Rydén, P., Theodorakis, I., Kaminakis, K., Kottikas, K., and Stathakopoulos, V. (2020) “We Survived This! What Managers Could Learn from SMEs Who Navigated Successfully the Greek Economic Crisis”, Industrial Marketing Management, Volume 88, July, pp. 352-365.
Vybrané výzkumné projekty
- Zvýšení intenzity spolupráce podniků při vytváření trhu v krátkých dodavatelských řetězcích, TAČR 2023 – 2025, TQ01000283
- Cílem projektu je identifikovat faktory úspěchu spolupráce mezi podnikatelskými subjekty v českém zemědělsko-potravinářském sektoru směřující ke kolaborativnímu řízení trhu. Projekt je zaměřen na marketingové a sociální inovace.
Kontakty