Článek Davida Šimůnka „Firmy nevědomky podporují informační války mezi zaměstnanci. Jaké jsou důsledky?“ na webu Podnikatel.cz
„Znalost znamená moc a tu si lidé rádi uchovávají. Zároveň zaměstnance podněcuje strach, že přijdou o příležitosti a kredit. K tajení informací nás navíc ke své vlastní škodě nepřímo nabádají samy podniky. Ty například vytvářejí vnitřní konkurenci mezi týmy a jednotlivci se záměrem je motivovat. Znalost se poté stává konkurenční výhodou a tento přístup firem může podporovat vztahy, které je v konečném důsledku poškozují. Vše končí bludným kruhem, v němž zatajování budí nedůvěru a ta další nesdílení znalostí,“ píše ve svém článku pro web Podnikatel.cz Ing. David Šimůnek, doktorand na FPH.
Jaké důsledky může zatajování informací mít? Jaký dopad to mělo na výrobce mobilních zařízení Nokia? A jak lze změnit vnímání ve prospěch myšlenky, že sdílení znalostí je mocnější než jejich zadržování?
Celý článek, ve kterém se toto vše dozvíte, si můžete přečíst zde.