Podle Influencer monitoru jsou nejznámějšími influencery Kovy, Nikol Leitgeb a Leoš Mareš
Od podzimu 2019 každého půl roku realizuje Centrum marketingového výzkumu a tržních analýz působící při Katedře marketingu na FPH výzkumné šetření Influencer monitor na cílové skupině mladých lidí v ČR ve věku 15-34 let. Ptají se, jaké sociální sítě využívají, které osobnosti (influencery) na nich sledují, jak jsou tyto osobnosti oblíbené.
Podle poslední vlny průzkumu figuruje v desítce nejznámějších českých influencerů bez ohledu na spontánně uváděné pořadí Kovy, Nikol Leitgeb, Leoš Mareš, Anna Šulcová, Mikýř, Erik Meldik, Jirka Král, Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol, Kazma a Sugar Danny.
Mladí Češi ze sociálních sítí nejčastěji využívají Instagram, Facebook a Youtube. Všechny tyto kanály využívá přes 92 procent dotazovaných. Nadále roste obliba TikToku, který podle posledního průzkumu využívá 43 procent respondentů.
Stejně jako v předchozí vlně Influencer monitoru za nejvíce „okoukaného“ influencera respondenti označují Annu Šulcovou.
„Znalost osoby či značky s sebou může nést pozitivní i negativní emoční náboj. Vysoké povědomí je nicméně báječný stav pro další marketingovou práci, kdy je možné zjišťovat důvody nasycenosti a okoukanosti, a vhodně s takovými informacemi do budoucna pracovat,“ podotýká docent Radek Tahal z Katedry marketingu.
O výsledcích poslední vlny průzkumu si můžete přečíst článek v iDNES.cz zde.