Projekty v kurzu Strategie růstu za zimní semestr jsou za námi. Na čem studenti pro fakultní partnery pracovali?

Pomoci firmám řešit různé výzvy a najít nejlepší strategie růstu. To bylo během uplynulého zimního semestru náplní předmětu Growth Strategy. Posledním krokem studentských týmů byla závěrečná prezentace výsledků. Na čem studenti pracovali a jakou dostali od firem zpětnou vazbu?

V zimním semestru 2023 se studenti CEMS, MIMG a dalších programů a fakult včetně studentů výměnných pobytů a studentů vedlejší specializace NextGen Consulting podíleli na různých projektech pro partnery Fakulty podnikohospodářské.

  • Škoda Auto: Strategie pro úspěšné uvedení moderního produktu na trh
  • Procter & Gamble: Vítězství na trzích s Braunem
  • Jägermeister: Získání srdcí spotřebitelů z generace Z
  • Softec – Nfinity: Expanze softwaru pro ověřování digitální identity na nové trhy
  • Unica: Expanze do oblasti preventivní péče o plodnost

 

Škoda Auto

Úkolem od firemního partnera fakulty Škoda Auto bylo prozkoumat nejefektivnější způsoby propagace a prodeje nového modelu, který Škoda Auto plánuje uvést na trh v blízké budoucnosti. 

„Chceme držet krok s našimi budoucími zákazníky, proto je pro nás zásadní zjistit, jak k věci přistupuje mladá generace,“ řekl Václav Vlasák ze Škoda Auto.

Dle strategie, kterou tým vytvořil, by se mohlo podařit zvýšit prodeje nového modelu o více než 9 %.

„Škoda Auto určitě využije během reálné kampaně některé z poznatků a nápadů, se kterými tým přišel,“ uzavřel Vlasák.

 

Procter & Gamble

Hledání nových českých trhů a distributorů pro značku Braun – to byl cíl týmu, který pracoval pro jednoho z hlavních partnerů fakulty, společnost Procter & Gamble.

„Nebylo to nejjednodušší zadání. Diskutovali jsme o tom, že náš úkol bude možná příliš těžký, ale nakonec jste odvedli perfektní práci,“ řekla studentskému týmu Daria Konovalová ze společnosti Procter & Gamble.

 

Jägermeister

Jägermeister, jeden z partnerů fakulty, chtěl po studentech, aby našli způsob, jak si získat srdce spotřebitelů z generace Z. Studentský tým přišel se sadou tří přístupů: využití služby rozvozu jídla, pořádání tematických večírků značky a sponzorování sportovních akcí.

„Domnívám se, že projekt byl výborně podán a vysvětlen; přesně jste se trefili do našeho uvažování. Oceňuji vaši ochotu kritizovat vlastní práci a také váš přístup založený na datech. Dialog o smysluplnosti různých investic byl na místě,“ řekl týmu během závěrečné prezentace Michael Bouda, senior ředitel marketingu Jägermeister CZ/SK.

 

Softec – Nfinity

IT společnost Softec požádala studenty, aby identifikovali reálné možnosti růstu pro její produkt Nfinity, který slouží jako platforma pro uzavírání smluv a ověřování totožnosti. Využívaná je především bankami, mobilními operátory a pojišťovnami.

 „Myslím, že cesty zákazníků, které jste měli v prezentaci, jsou dobrým počinem, zjevně produktu rozumíte. Postrádám nějaký call to action s návrhy dalších kroků, nicméně jste udělali více, než jsme se na začátku projektu dohodli,“ uzavřel Alexander Paál, který je generálním ředitelem společnosti Softec pro Českou republiku.

 

Unica

Další z projektů byl pro společnost Unica, která provozuje kliniky asistované reprodukce. Zadáním bylo vytvořit strategii pro obchodní růst, která se zaměřuje především na oblast preventivní péče o plodnost, tedy na oblast, která je v současné době českou i evropskou společností podceňována. Tým vypracoval přesný harmonogram činností a rozhodnutí, kterými by se Unica měla řídit, aby dosáhla svých cílů.

„Některé ze strategií určitě zrealizujeme. Již nyní podnikáme kroky k řešení některých doporučení. Jak navrhujete, tak se pustíme také do provozních změn. Pomohli jste nám také identifikovat projekty, které nemá cenu realizovat. Děkuji vám všem za pozornost věnovanou detailům a tvrdou práci, kterou jste do projektu vložili,“ řekl Edouard Perra ze společnosti Unica studentskému týmu bezprostředně po závěrečné prezentaci.

„V oblasti poradenství pracuji již více než 13 let. Působil jsem ve společnostech, jako je Deloitte a v interním poradenství společnosti Novartis, kde jsme zadávali práci špičkovým poradenským firmám. Tuto prezentaci bych nerozeznal od práce profesionálů,“ uzavřel Perrův kolega Peter Leško.

Projekty v kurzu Strategie růstu za zimní semestr jsou za námi. Na čem studenti pro fakultní partnery pracovali?