Výsledky pravidelného průzkumu FPH Influencer monitor: Mikýř mezi nejznámějšími influencery díky show Survivor
Žebříček nejznámějších českých influencerů v posledním půl roce zaznamenal významné změny. Podle Influencer monitoru, který dvakrát do roka vyhotovuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing působící při FPH, se na špici popularity hned za Kovyho zařadil Mikýř. Nikol Leitgeb, která se dlouhodobě držela mezi třemi nejznámějšími osobnostmi, se ocitla až na páté příčce. Přeskočila ji Anna Šulc a právě zmiňovaný Mikýř.
„Martina Mikysku alias Mikýře na druhé místo nejznámějšího influencera s největší pravděpodobností katapultovala jeho účast v show Survivor,” říká Radek Tahal, autor Influencer monitoru, který působí na Katedře marketingu FPH.
„Martin Mikyska a jeho tým byli na Survivor perfektně připraveni. Spolu se zkušenými marketéry ze svého týmu připravili obsah na sociální sítě s předstihem, a od startu show s Mikýřovským humorem využívají dění v soutěži k tvorbě obsahu. Za Mikýřovým úspěchem tak pravděpodobně nestojí jenom účast samotná, ale skvělá a pohotová práce týmu, který po celou dobu utváří kolem Mikýře konverzaci zasahující široké publikum na sociálních sítích, i mimo jeho stabilní okruh fanoušků,” doplňuje Jana Kovářová z Katedry marketingu FPH.
Dalším “skokanem posledního půl roku” je Be Ha Nguyen, která se ocitla na šestém místě a která dosud mezi prvními 15 top of mind influencery nefigurovala. Nováčkem v první patnáctce je také na 8 místě Dominique Alagia. Naopak z patnáctky nejznámějších influencerů úplně vypadl Adam Kajumi, který pravidelně umisťoval v první desítce.
O Influencer monitoru
Cílem periodického výzkumu Influencer monitor je přinášet informace, kdo jsou aktuálně nejznámější influenceři v českých podmínkách a jak je mladí Češi vnímají. Studie se ale zaměřila i na související otázku, jaká sociální média dnes mladí Češi nejčastěji používají a jak se využívání jednotlivých sociálních médií vyvíjí v čase. Každá vlna Influencer monitoru proběhla formou reprezentativního výzkumného šetření (kombinace osobního a online dotazování) na cílové skupině mladých lidí ve věku 15 až 34 let. Jednalo se o kvótní výběr podle pohlaví, věkového pásma (v rámci sledované skupiny jsou celkem tři pásma) a regionu. Filtračním kritériem pro zahrnutí do výběrového souboru byla alespoň hodina týdně strávená na internetu. Počet respondentů v každé vlně je vždy přes 400.
O výsledcích Influencer monitoru v médiích