Martin Janíčko o FOMO pro Hospodářské noviny

Strach z promeškání – neboli FOMO (Fear of Missing Out) – formuje naše rozhodování víc, než si připouštíme. Nutí nás investovat, nakupovat, sdílet… často ne proto, že je to výhodné, ale proto, že nechceme zůstat pozadu.

„Mnohé aktivity, sdílení, statusy, selfie z běhání či stories z mítinků tak nejsou motivovány čistě radostí nebo potřebou komunikace, ale tlakem na to prostě „být viděn“ podle hesla „sejde z očí, sejde z mysli“,“ píše ve svém článku pro Hospodářské noviny Martin Janíčko z Katedry manažerské ekonomie FPH.

V článku se dozvíte, proč je FOMO tak silné právě v digitální době, jak ovlivňuje naše finanční rozhodování a proč někdy vede k horším výsledkům než nečinnost. A hlavně – jak ho rozeznat a zkrotit.

Přečtěte si celý článek zde.

Martin Janíčko o FOMO pro Hospodářské noviny