Jen spolupracovat nestačí. Důležité je spolupracovat správně, vysvětluje Ferhat Demir a Martin Lukeš
Jak má management velké firmy vybrat nejvhodnější model spolupráce se startupy? Tuto otázku se dlouho nedařilo jasně zodpovědět – až do nové studie výzkumníků Ferhata Demira a Martina Lukeše z Katedry podnikání FPH VŠE.
Co studie přináší?
- Přehled 9 typů spolupráce mezi startupy a korporacemi.
- 7 klíčových kritérií, podle kterých by si firmy měly vybírat správný model spolupráce.
- Praktický nástroj, který využijí jak korporátní manažeři, tak startupy.
Proč na tom záleží?
- Startupy hledají zázemí, finance a validaci.
- Korporace získávají přístup k novým technologiím, talentům a business modelům.
- Úspěch ale přichází jen tehdy, když obě strany dokážou sladit rozdílné kultury a očekávání.
Jak zdůrazňuje Ferhat Demir: „Nejde totiž jen o to spolupracovat, ale především spolupracovat správně.”
Celou studii najdete zde.
Článek o studii na VědaVýzkum.cz si můžete přečíst zde.
