CEMS VŠE zvítězil v každoroční soutěži o nejlepší Business Project aliance
Ve spolupráci s korporátním partnerem programu CEMS Plzeňským Prazdrojem a jeho mateřskou společností ASAHI Europe & International (dále Asahi) vyhrála Vysoká škola ekonomická v Praze cenu za CEMS Business Project roku 2021. Každý rok nominuje do této soutěže každá ze 34 škol CEMS aliance jeden vybraný Business Project. Porota složená z akademických ředitelů CEMS poté rozhodne o pěti nejlepších projektech, z nichž je na základě souhrnných zpráv vybrán ten vítězný.
Vysoká škola ekonomická v Praze vždy patřila k nejlepším univerzitám v této „soutěži“, nicméně nikdy nedosáhla na vítězství. Jsme proto velmi rádi, že se nám letos poprvé tento úspěch s projektem „Crowdsourcing for Retail Store Compliance“ podařil. Hodnotící komise byla ve svém názoru jednotná a ocenila především vysokou kvalitu projektu a reálný dopad na společnost, který výstupy studentského týmu měly.
Cena byla vyhlášena dnes během CEMS Virtual Annual Meeting 2021, které se kvůli globální pandemii konalo online.
O projektu Crowdsourcing for Retail Store Compliance
Pro správné fungování celkové strategie značky společnosti se spotřebním zbožím je nutné, aby tato strategie byla správně implementována na úrovni maloobchodního prodeje. Pokyny jsou tedy navrženy tak, aby byl produkt vždy správně umístěn a ve správný čas zákazníka motivoval ke koupi. Průzkum provedený externí agenturou nicméně ukazuje, že 49 % společností ztrácí tržby kvůli nedostatku zásob, a 45 % pak přichází o tržby kvůli nižší expozici produktu.
Pro sledování dodržování zásad značky jsou určeny maloobchodní audity. Současný proces je však zastaralý a pracovně velmi náročný. Tomáš Srb, Bhuvan Pawar a Riccardo Ferrari z Asahi proto oslovili studenty CEMS VŠE s jasným cílem: mít nepřetržitý technologický monitorovací systém.
Pod vedením profesora Václava Stříteského z katedry marketingu FPH VŠE se studenti programu CEMS Alexandre Clostre (HEC), Hanna van Velzen (RSM) a Isidora Živkovic (UB) pustili do řešení tohoto problému. Svůj výzkum založili na návštěvách maloobchodních prodejen, řízených diskusí a rozhovorech se zákazníky, na které následně navázali strukturovanými dotazníky. Při vývoji navrhovaných řešení také využili analýzu případových studií, finanční analýzu a rozhovory s odborníky. V závěru tým navrhl slibné řešení založené na crowdsourcingu. To kombinuje aspekty uberizovaného auditu a gamifikace.
„Studenti přistupovali k rozhodování s kritickým myšlením a přesností a vyvinuli kreativní způsob, jak nacházet nová řešení. Pokud bylo účelem projektu vybavit studenty co nejlepšími znalostmi a dovednostmi pro dnešní svět obchodu, mohu potvrdit, že cíle bylo plně dosaženo,“ komentuje Riccardo Ferrari, mentor týmu z ASAHI.
„Jsem ráda, že mi tento projekt umožnil ponořit se hlouběji do odvětví FMCG a vztahů mezi výrobcem a maloobchodníkem. Soustavná komunikace s oddělením pro technologie a spotřebitelské chování nám navíc poskytla naplňující a komplexní vzdělávací zkušenost. Děkuji Bhuvanovi, Riccardovi a všem ostatním z Asahi, kteří nám věnovali svůj čas a nabídli cenné rady,“ dodává studentka CEMS Hanna van Velzen.
Gratulujeme studentskému týmu a všem zástupcům ASAHI a VŠE, kteří se na projektu podíleli!