Článek Graema Murrayho o syntetické reklamě v Mediáři
Po digitální éře plné speciálních počítačových efektů a Photoshopu se ve světě reklamy dostáváme do syntetické éry, pro kterou jsou charakteristické deepfakes, umělá inteligence a strojové učení.
„Inzerenti a reklamní agentury vycítili příležitost – syntetická reklama může být nejen prostředkem pro tvorbu kreativ, ale také zlatou žílou. Podle dostupných výzkumů to vypadá, že správné využití syntetických digitálních technologií může reklamu učinit přesvědčivější,“ píše ve svém článku pro Mediář Graeme Murray. „Značky v syntetické reklamě spatřily příležitost k vynalézavosti. Ne že by to nemělo svou hodnotu, přesto bychom měli včas vyžadovat přísná pravidla, aby byla syntetická reklama využívána zodpovědně s cílem zajistit spotřebitelům ochranu. Rizika deepfakes, fake news, dezinformací, poškozování pověsti – zkrátka potenciál manipulace a způsobení škody je reálný. Všechny systémy umělé inteligence s sebou nesou riziko zneužití, a to třeba i jen v podprahové formě,“ dodává.
Na jakých reklamách se přímo podílela umělá inteligence? Dokážeme je poznat? A co s sebou syntetická reklama přináší?
Přečtěte si celý článek zde.