Článek Ladislava Tylla o ESG v Ekonews

Firmám, které vnímají ESG pouze jako papírování či PR cvičení, uniká jeho skutečný potenciál. Pokud totiž ESG integrují do své strategie, mohou dosáhnout vyšší dlouhodobé ziskovosti a získat důvěru investorů. Nejde jen o splnění norem, ale o přijetí odpovědného přístupu, který reflektuje moderní požadavky na podnikání a zajišťuje trvalou hodnotu pro všechny zainteresované strany.

„Někdo tvorbu ESG strategie mylně chápe jako cvičení z marketingu a PR, ve skutečnosti jde o hlubší analýzu jednotlivých dílčích strategií firmy s ohledem na dopad na životní prostředí, společnost i firmu jako takovou. Tato analýza by měla jasně odkrýt, co pro mě jako firmu je a co není relevantní sledovat tak, abych prospíval nejen svému okolí, ale i svému podnikání. Tomuto konceptu říkáme tzv. koncept sdílené hodnoty (v angl. Creating shared value), který je znám již téměř 20 let, tedy výrazně déle než fenomén ESG,“ píše ve svém článku pro Ekonews Ladislav Tyll.

Čtěte více zde.

Článek Ladislava Tylla o ESG v Ekonews