Ohlédnutí za CEMS Block Seminar 2024 s Asahi
Pro nové studenty magisterského programu CEMS/Master in International Management začal akademický rok 2024/25 již 2. září, a to celotýdenním blokovým seminářem, který je povinnou součástí CEMS kurikula. Letos na něm spolu s VŠE spolupracoval firemní partner Asahi. Tématem letošního semináře bylo „Jak může značka piva (jako Kozel) bojovat proti osamělosti tím, že přenese lidi z digitálního do reálného života“. Téma zpracovávalo 40 studentů z 12 zemí a 11 partnerských univerzit CEMS.
Celý seminář vedli Ladislav Tyll, MBA, PhD, akademický ředitel magisterského programu CEMS, Karolina Kania, PhD, antropoložka, která studenty seznámila s principy Design Thinking, Jan Wegert, PhD, eCommerce Manager CEE & Middle East ve společnosti Colgate-Palmolive, a Serhiy Bobrytskyy, Business Development Manager pro CEE & Middle East ve společnosti Colgate-Palmolive, absolvent CEMS a doktorand katedry marketingu. Za společnost Asahi to byli Catalin Cirstea, Global Brand Manager (Kozel), Irina Lajevskaja, Head of Global Brand Kozel, Georgiana Bercu, Senior Global Brand Manager, Veronika Žáčková, Trade Marketing Manager Global Brands.
Program
Cílem semináře bylo přijít s kreativním nápadem vhodným pro značku Kozel, který může spojovat lidi a vytvářet vztahy (concept, activation idea) prostřednictvím boje proti osamělosti, transformovat koncept do obchodního modelu, který může být soběstačný a vymyslet komunikační plán.
Díky účasti na tomto semináři jsou nyní studenti schopni:
- Efektivně využívat různé výzkumné metody a sekundární data k pochopení sociálních problémů. Provádět kvalitativní výzkum s cílem získat užitečné poznatky k řešení problému.
- Vymyslet působivý a kreativní koncept pro mezinárodní značku z oblasti rychloobrátkového zboží. Vypracovat obchodní model pro financování nápadu.
- Vytvořit přesvědčivý příběh a prezentovat nápad.
Studenti navštěvovali přednášky, workshopy a setkávali se, aby intenzivně spolupracovali v týmech na svých projektech a připravili se na závěrečný prezentační den.
Součástí programu byla návštěva Plzeňského Prazdroje a jeho unikátní zážitkovou expozice The Original Beer Experience, a také exkurze Pivovaru Kozel.
Poslední den semináře proměnilo 6 studentských týmů své týdenní úsilí v závěrečné prezentace, které přednesly před porotou složenou ze zástupců společnosti Asahi a VŠE.
Porota vybrala tým č. 1, jehož členy byli David Bartoš, Alessandra Calvi, Ana Regina Cardoso, Matteo Vannucchi, Cheng Chi, Francisco Maria Clemente Bacelar de Begonha a Elisabeth Cornu.
Celý seminář byl zakončen večeří v restauraci hotelu Grandium, kde byl zároveň oceněn vítězný tým.
Zástupci VŠE by tímto chtěli vyjádřit poděkování společnosti Asahi a všem zúčastněným stranám za jejich podíl na tomto úspěšném semináři.
Přijímací řízení do programu Master in International Management / CEMS na VŠE se skládá ze dvou náborů.
1st Intake: Uzávěrka přihlášek u prvního náboru je 28. 2. 2025.
2nd Intake: Uzávěrka druhého náboru je 30. 4. 2025.
Studenti musí před těmito termíny odevzdat požadované dokumenty.