Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Alkohol jako nástroj společenského úspěchu, symbol zdraví nebo neviditelný problém, který si reklamu ani nezaslouží. Jak se proměnila jeho prezentace v marketingu?

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém novém textu pro MediaGuru věnuje vývoji reklamy na alkoholické nápoje – od doby, kdy byl alkohol běžnou součástí billboardů, televizních spotů i uměleckých děl, až po dnešní regulace, samoregulační výzvy typu „Pij s rozumem“ a nová pravidla hry v prostředí sociálních sítí.

Zatímco komunistické Československo reklamu na alkohol téměř neznalo, devadesátá léta přinesla opojení svobodou a lavinu neomezeného marketingu. Dnes je alkohol pod přísnější kontrolou – legislativní i společenskou. A přestože se z reklam vytratila glorifikace konzumace, nové výzvy přináší digitální svět a spolupráce značek s influencery.

„V online prostředí lze vysledovat, jak se alkoholové značky snaží obejít omezení prostřednictvím sponzoringu influencerů nebo nenápadných forem propagace,“ píše Vávra.

Jak se měnil přístup k alkoholu v reklamě? A proč dnes už nestačí jen „mít dobrý produkt“? Celý článek si můžete přečíst zde.

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro Media Guru