Poslední týden na přihlášení na vedlejší specializaci! /do 19.8./
V rámci navazujícího magisterského studia si povinně vybíráte vedlejší specializaci (VS). Jejím smyslem je rozšířit vaše znalosti a kvalifikaci nad rámec studia hlavního oboru.
VS si registrujete přes InSIS (Moje studium – Portál studenta – Registrace/Zápisy na VS), kde si můžete vybrat až 3 Vedlejšky, ale přiřazena vám bude jen jedna, a to dle volné kapacity a splnění výběrových kritérií (někdy je vyžadován motivační dopis nebo CV).
Počet předmětů pak může být rozdílný, většinou se pohybuje v rozmezí 5-7 předmětů, přičemž jejich celková hodnota v kreditech odpovídá vždy 30 ECTS. Vybírat můžete z nabídky VS napříč všemi pražskými fakultami, která zahrnuje více než 50 různorodých oblastí.
Jak si studium VS rozvrhnete, je na vás, pokud předměty nebudou vyžadovat návaznost, zvládnete ji vystudovat i za jeden semestr. Ke zdárnému zakončení je potřeba složit soubornou zkoušku, na kterou se přihlašujete poté, co máte odstudovány všechny předměty VS. Pokud byste chtěli v rámci VS zpracovat i diplomovou práci, můžete, ale pouze tehdy, spadá-li příslušná VS pod fakultu vašeho hlavního oboru.
Přihlašování do vedlejších specializací na ZS 20/21 končí 19.8. 2020.
Jaké vedlejší specializace nabízíme na Fakultě podnikohospodářské, se dozvíte níže.
Vedlejší specializace FPH
Logistika - mezinárodní přeprava a zasilatelství
Hlavní zaměření VS je na supply chain management (SCM), mezinárodní přepravu a zasilatelství, včetně přepravních podmínek a komplementárních služeb, celní problematiku, relevantní smluvní vztahy, strategii logistických systému, jejich tvorbu a reengineeringu.
Katedra logistiky je oprávněna absolventům magisterského studia na své vedlejší specializaci udělovat certifikáty Evropské logistické asociace.
Management kvality a Lean Six Sigma
Sůl nad zlato neboli jak umět zlepšovat procesy, aby podniky byly stále lepší a lepší.
Tato vedlejší specializace nabízí metody a techniky, které jsou potřebné ke zlepšování jakéhokoliv podniku nebo instituce. Můžete je použít jak v administrativě, tak ve výrobě. Procesy zlepšují banky, výrobní podniky, ale i třeba nemocnice. Jde o to mít chytřejší a efektivnější procesy, neplýtvat a zvyšovat hodnotu pro zákazníka. Pojďte se s námi naučit, jak zlepšovat organizace, ale i svoji osobní práci.
Manažer kultury a umění
Cílem vedlejší specializace je vybavit studenty znalostmi v oblasti kulturních a kreativních průmyslů v rámci ekonomiky kultury. Management umění, podnikání v kultuře, kulturní tvorba a ekonomické využití kulturního dědictví je vysoce aktuální specializací s ohledem na prudký rozvoj kulturních a kreativních průmyslů. Globalizační procesy jak v ekonomickém, tak i v politickém a zejména kulturním významu, vytvářejí nový rámec a nové šance pro efektivní uplatnění rozvojových zdrojů české ekonomiky. Schopnost využití těchto zdrojů, schopnost úspěšné komunikace s aktéry v jednotlivých sektorech „tvůrčí ekonomiky“ jsou významnou podmínkou pro uplatnění moderního ekonoma v praxi.
Manažerská psychologie a sociologie
Vedlejší specializace rozšiřuje teoretické znalosti a praktické dovednosti v oblasti psychologických a sociologických stránek managementu. Kromě nezbytného teoretického základu je výuka zaměřena na rozvoj sociálních a manažerských dovedností, rozvoj kreativity a na reálné využití výzkumných metod v podnikové praxi. Výuka se opírá jak o kvalitní učebnice, tak i o hojné využití různých interaktivních a tréninkových metod rozvíjejících sociální kompetence. Vedlejší specializace je správnou volbou pro studenty, kteří vidí svoji kariéru v managementu a práci s lidmi (tj. manažeři různých úrovní, personalisté, pracovníci marketingu, obchodu atp.) anebo mají zájem o oblast psychologie a sociologie a osobní rozvoj.
Marketing
Vedlejší specializace poskytuje ucelený program přípravy pro klíčové manažerské pozice v marketingu (např. brand manager, product manager, marketingový manažer) ve firmách všech velikostí, a to napříč celým spektrem odvětví. Studenti získají nejen přehled o klíčových konceptech, nástrojích a postupech užívaných v marketingové praxi, ale osvojí si i nezbytné praktické dovednosti. Pozornost je věnována jak strategickým aspektům, tak ryze praktickým činnostem spojeným s identifikací, uchopením a praktickým využitím ziskových tržních příležitostí. Do výuky je intenzivně zapojena celá řada prestižních firem, jako např. Unilever, Procter & Gamble, L ́Oréal, Nestlé, ACNielsen, Median atp. Absolventi se uplatňují v marketingových odděleních tuzemských i zahraničních firem nebo také v agenturách nejrůznějšího typu. Neztratí se ani v kulturních institucích a neziskovkách. Nabyté znalosti a dovednosti vytvářejí výbornou startovací platformu jak pro úspěšnou manažerskou kariéru, tak pro vlastní podnikání.
NextGen Consulting
Podniky dnes čelí novým výzvám, které jsou spojené s komplexními problémy často bez jakékoli vazby na minulý vývoj. Vedlejší specializace si klade za cíl naučit studenty být více generalisty a vidět to, čemu dnes říkáme „big picture“. Zároveň je učí, jak řešit problémy z multidisciplinárního pohledu a přicházet s nápady, které jsou kreativní a využívají např. analogii z jiných byznysů. V neposlední řadě vede k porozumění specifikům fenoménu rodinných firem a představuje myšlenky, které přispívají k firemní, celospolečenské i ekologické udržitelnosti. Vedlejší specializace nabízí vyváženou kombinaci kurzů zaměřených na tzv. hard i soft skills, které rozvíjí strategické a tvůrčí myšlení, jako klíčový aspekt úspěšného řízení růstu a výkonnosti podniku.
Naši absolventi se mohou uplatnit v konzultačních společnostech, ve vnitropodnikových poradenských odděleních, ale také jako manažeři a nástupci v rodinných firmách.
Personální management
Tato vedlejší specializace je určena nejen studentům, kteří projevují zájem o oblast lidských zdrojů a spatřují svoje budoucí uplatnění na pozicích HR manažerů či HR specialistů. Je zcela jistě správnou volbou pro všechny, kteří chtějí pochopit principy a souvislosti řízení lidí ve firmách a získat znalosti a dovednosti, které v budoucnosti využijí zcela jistě ve své praxi, ať již v roli manažerů, zaměstnanců nebo podnikatelů.
Podnikání
Tato vedlejší specializace je určena studentům, které láká nezávislost spojená s podnikáním a zajímají se o vznik a rozvoj inovativních organizací. Vedlejší specializace je složena z předmětů zaměřených na rozvoj podnikatelského myšlení, schopnost vést dynamický tým, navrhovat funkční byznys modely, komunikovat s cílovými skupinami a prezentovat před investory. Výuka probíhá ve spolupráci s úspěšnými podnikateli a řadou odborníků z praxe. VS Podnikání je úzce napojena na business akcelerátor VŠE xPORT.
Projektový management
Cílem této vedlejší specializace je předat studentům v praxi žádané znalosti, vybavit je metodami, technikami a nástroji a rozvinout jejich dovednosti, které jsou potřebné k řízení projektů v praxi. Studenti v rámci VS řeší týmově reálné projekty, příklady, případové studie i virtuální projekty, a dále se zapojují formou projektové praxe ve vybraných organizacích. Na hodinách mají možnost pracovat a diskutovat s projektovými manažery a s dalšími experty z praxe a jsou v úzkém kontaktu se zástupci a členy asociací projektového řízení působícími v ČR.
Sales Management
Vedlejší specializace poskytuje ucelený program přípravy pro klíčové manažerské pozice v oblasti prodeje a obchodu (Sales Manager, Key Account Manager, manažer zodpovědný za prodej, obchodní zástupce), a to napříč celým spektrem odvětví od prodeje spotřebního zboží, zboží dlouhodobé spotřeby, přes služby, B2B, B2G a další. Studenti získají nejen přehled o klíčových konceptech, nástrojích a postupech užívaných v oblasti obchodu a prodeje, ale osvojí si i nezbytné praktické dovednosti. Do výuky je intenzivně zapojena také řada firem z praxe.
Turnaround Management
Cílem vedlejší specializace je připravit studenty, aby ovládali nejen všechny ekonomické aspekty řízení podniku, což je v současnosti nezbytné, ale zároveň je naučit řešit situace, kdy se strategicky rozhoduje o další činnosti podniku ve smyslu jeho transformace, restrukturalizace či ukončení činnosti a to zejména v kontextu globální finanční krize (2008-2009) a současné krize způsobené pandemií COVID-19. Právě tyto znalosti mohou pomoci se krizovým situacím vyhnout, případně ukázat, jakým způsobem je lze řešit.