Studie „SENS Foods: Scaling Up Sustainable Cricket Protein“ autorů z FPH vyšla v Ivey Publishing
Prestižní světové vydavatelství Ivey Publishing publikovalo případovou studii autorů z Fakulty podnikohospodářské:
- SENS Foods: Scaling Up Sustainable Cricket Protein
- autoři: Timea Křížová, Ladislav Tyll a Mohit Srivastava
Tato případová studie je vhodná pro postgraduální kurzy strategie růstu a mezinárodního managementu, jakož i pro kurzy strategického řízení s modulem o mezinárodním podnikání. Poskytuje přehled o procesu internacionalizace firmy působící v nové potravinářské oblasti: hmyzí bílkoviny. Ačkoli potravinářské výrobky na bázi hmyzích bílkovin nejsou zcela nové, přijetí těchto udržitelných bílkovinných potravin se v jednotlivých zemích liší. Studie osvětluje trendy v tomto odvětví a umožňuje studentům prozkoumat a zhodnotit několik zemí a vybrat ty, které jsou považovány za ideální pro mezinárodní expanzi.
Po zpracování případové studie a otázek k zadání budou studenti schopni:
- pochopit proces internacionalizace společnosti působící v novém potravinářském odvětví, zahrnující nejistotu přijetí výrobku spotřebiteli;
- aplikovat několik rámců, jako jsou PESTEL (politické, právní, ekonomické, sociální a environmentální faktory), CAGE (kulturní, administrativní, geografické a ekonomické faktory) a Porterova analýza pěti sil na společnost z potravinářského odvětví, aby vyhodnotili vhodnost různých zemí a vybrali ty nejlepší;
- a porozumět způsobům vstupu na trh pro potravinářskou společnost a příležitostem a problémům při přizpůsobování obchodního modelu vnějším změnám.
Studie je dostupná zde.