Kolokvia v programu Management a manažerská ekonomie
Dle Standardu doktoranda je povinností:
- úspěšná prezentace disertačního výzkumu na katedrálním kolokviu v prvním ročníku , Vypsané termíny níže.
- úspěšná prezentace disertačního výzkumu na fakultním kolokviu ve druhém ročníku. Vypsané termíny níže.
Pro katedrální kolokvium (na konci prvního ročníku) by měl mít student hotovou rešerši článků (cca 80 nejrelevantnějších zdrojů a knih s převahou článků v zahraničních impaktovaných časopisech publikovaných v posledních pěti letech). Rešerší se rozumí kompletně zpracované literature review, ze kterého vyplývají výzkumné otázky. Ty jsou formulovány na základě přehledu o existujícím stavu poznání v oblasti disertační práce. Definování přidané hodnoty, kterou má disertační práce přinést, a to jak pro vědecké poznání ve světovém kontextu, tak pro praxi. Rámcová představa o empirickém výzkumu – návrh výzkumného souboru, metod získávání dat, metod vyhodnocování dat. Z kolokvia vyplynou doporučení pro další zpracování disertační práce. Formulář zde
Na fakultním kolokviu (na konci druhého ročníku) je představena hotová teoretická část práce, finální metodika výzkumu (již po proběhlém odpilotování – vyzkoušení metodiky na malém výzkumném vzorku) a harmonogram sběru dat a vypracování disertační práce. Z kolokvia vyplynou doporučení pro další zpracování disertační práce. Formulář zde
Účastníci kolokvií (katedrální)
- Jsou informováni a osloveni vedoucím katedry případně jím určeným „vědeckým“ zástupcem
- Účastníci: Doktorandi z katedry, jejich školitelé (v případě nemoci školitelem určený zástupce), zástupce katedry s pokročilou znalostí metodologie výzkumu .
- Min. 4 osoby
- zápis zajistí školitel (nebo zástupce katedry po domluvě) a předá podepsaný na studijní odd.(Ing. Helclová) neprodleně po skončení kolokvia
Účastníci kolokvií (fakultní)
- Účastníci: doktorandi- prezentující a jejich školitelé (nebo zástupce viz výše), doktorandi z ostatních ročníků, minimálně tříčlenná komise složená z oponentů (oslovených proděkanem) a proděkan pro výzkum a doktorské studium (nebo jím určená osoba) a případně další členové akademické obce FPH.
- fakultní kolokvium probíhá zpravidla v anglickém jazyce (změna jazyka je možná po dohodě s proděkanem)
- O úspěšném absolvování fakultního kolokvia rozhoduje minimálně dvoučlenná komise složená ze jmenovaných oponentů, přičemž rozhodující hlas má předseda komise. Při rozhodování mohou být přítomni další členové akademické obce FPH včetně školitele, ale hlasovací právo nemají.
- Zápis zajistí předseda komise ve spolupráci s dalším členem komise a školitelem.
- Termín fakultního kolokvia vyhlášený proděkanem pro výzkum a doktorské studium je závazný
- oponenti předají své posudky v elektronické podobě školiteli, doktorandovi a členům komise
- o předání posudků žádáme oponenty v dostatečném předstihu, aby si doktorand mohl připravit reakci
Organizační zajištění (katedrální i fakultní kolokvium)
Student :
- zašle práci a případně prezentaci (na 15–20 minut) i další podklady stanovené katedrou minimálně 4 týdny před konáním katedrálního kolokvia na katedru (kontaktní osobě), termín odevzdání může katedra individuálně zkrátit
- zašle práci min. 4 týdny (není-li jinak stanovený termín) před fakultním kolokviem školiteli, stanoveným oponentům a členům komise. Pokud práci neodešle, musí se v dostatečném předstihu z kolokvia omluvit a informovat i studijní odd.
Jmenovaný zástupce u katedrálního kolokvia zajistí:
- stanovení termínů na jednotlivých katedrách (den/místnost) min. 1 měsíce předem (studijní referentka termíny zveřejní na webu fakulty)
- podrobné organizační zajištění kolokvií (včetně oslovení a pozvání účastníků)
- předání prezentací a dalších podkladů členům katedry a pozvaným členům fakulty, kteří se kolokvií budou účastnit
- ve spolupráci se školitelem vyhotovení zápisu, součástí zápisu je návrh opatření k zapracování. Formulář zde
- studijní referentce
- účast (omluvy) prezenčních, kombinovaných doktorandů a školitelů
Fakultní kolokvium:
- termín je vyhlášen v dostečném předstihu proděkanem pro výzkum a doktorské studium
- proděken výzkum a PhD studium min. 2 jmenuje oponenty (první je předseda)
- předseda zajistí vyhotovení zápisu a předání na studijní odd. (Ing. Helclová) včetně všech příloh Formulář zde
- předseda řídí fakultní kolokvium; veřejná část by měla trvat 50 min; 1) prezentace (15-20 min) 2) přednesení posudků (10 min) 3) reakce na posudky a diskuse (20-25 min) 4) neveřejná diskuse komise a zveřejnění výsledku (max. 10 min)
- studijní odd. zajistí pro vyhlášené termíny místnosti, oznámení doktorandům emailem příp. další org. zajištění
Kontaktní osoby (katedrální kolokvium)
- Katedra strategie – doc. Ing. Aleš Kubíček, Ph.D. (ales.kubicek [at] vse.cz)
- Katedra personalistiky – Ing. Marek Stříteský, Ph.D. (marek.stritesky@vse.cz)
- Katedra logistiky – Ing. Petr Jirsák, Ph.D. (petr.jirsak@vse.cz)
- Katedra managementu – doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D. (petr.houdek@vse.cz)
- Katedra Arts managementu – Mgr. Jan Hanzlík, Ph.D. (jan.hanzlik@vse.cz)
- Katedra psychologie a sociologie řízení – doc. PhDr. Daniela Pauknerová, Ph.D. (daniela.pauknerova@vse.cz)
- Katedra marketingu – doc. Ing. Miroslav Karlíček, Ph.D. (miroslav.karlicek@vse.cz)
- Katedra podnikání – prof. Ing. Mgr. Martin Lukeš, Ph.D. (martin.lukes@vse.cz)
- Katedra manažerské ekonomie – doc. Ing. Tomáš Pavelka, Ph.D. (tomas.pavelka@vse.cz)
Plánovaná fakultní kolokvia
Vyhlášené termíny (Archiv-termíny kolokvií)
termín
date |
hodina
time |
místnost
room |
student – identifikace studia | Školitel/supervisor | Téma záv. práce/dissertation topic | předseda (píše zápis)/chair (prepares the Report) | člen/member | člen/proděkan nebo určený zástupce / member/vice/dean or a nominated proxy |
8.1.2025 | 9:00 | RB 338 | ||||||
8.1.2025 | 10:00 | Online – Link: HERE | Marc Schewe / DBA program | doc. Štěpán Bahník | How to use big data effectively without undermining the e-consumer’s trust? | doc. Kottika | doc. Tahal | doc. Hudík |
8.1.2025 | 11:00 | RB 338 | ||||||
8.1.2025 | 13:00 | RB 338 | ||||||
8.1.2025 | 14:00 | RB 338 | ||||||
8.1.2025 | 15:00 | RB 338 | ||||||
10.01.2025 | 9:00 | RB 338/online | Sharma Vriti | doc. Potluka | Green Finance and its impact on companies performance through human resource management | doc. Depoo/lucie.depoo [at] vse.cz | prof. Machek/ondrej.machek [at] vse.cz | doc. Hudík |
10.01.2025 | 10:00 | RB 338 | Efthymios Daskalopoulos | prof. Machek(online) | Family Business and Digital Transformation | doc. Hudík | ||
10.01.2025 | 11:00 | RB 338 | doc. Hudík | |||||
17.1.2025 | 9:00 | RB 338 | Ing. Zdeněk Kronberger | doc. Němec | Umělá inteligence a pracovní síla – koexistence technologií a lidských dovedností | dr. Miklánek | doc. Bahník | doc. Hudík |
17.1.2025 | 10:00 | RB 338 | doc. Hudík | |||||
17.1.2025 | 11:00 | RB 338 |
Vyhlášené termíny
Katedrální kolokvia
Katedra | Datum | Čas | Místnost | Poznámka |
Katedra manažerské ekonomie | ||||
Katedra logistiky | ||||
Katedra marketingu |
13.03.2024 |
8:45 |
RB 359 |
Ing. Michaela Dvořáková (doc. V. Stříteský) |
Katedra strategie | 10.01.2024
|
11:00
12:00 |
RB436 | Tschackert (1.roč.), prof. Smrčka
Daskalopoulos (1.roč.), doc. Machek |
Katedra managementu | 18.10.2023, (v angličtině) |
13:00 | KM | Sharma Vriti (O. Potluka) |
Katedra manažerské ekonomie | 18.06.2024 | 11:30 | KMAE | Ing. Řehulka (doc. Cingl) |
Katedra manažerské psychologie a sociologie | 15.01.2025 | 13:00 | RB334 | |
Katedra Arts managementu | 21.06.2023 | 14:00 | RB 436 | Jana Horová |
Katedra podnikání | 29.01.2025 | 14:00 | RB438 | Chia Hui Ng/ prof. Lukeš/ A Multi-Dimensional Framework for Sustainability of Social Enterprises across Different Contextual Factors |
Katedra podnikání | 29.01.2025 | 15:00 | RB438 | Bc. Kamila Zahradníčková, MSc/ prof. Lukeš/ Augmenting market research with AI for faster innovation |
Katedra personalistiky | 14.06.2023 | 15:00 | RB359 | Ing. Z. Kronberger |