Článek v HN: Marketing slev je nejpohodlnější cesta do pekla

„Před lety jsem byl s přáteli na výletě ve francouzském regionu Champagne. U jednoho výrobce jsme nakoupili poměrně velké množství lahví šampaňského vína. Požádali jsme ho přitom slušně „alespoň o nějakou malou slevičku“. On ovšem zdvořile odmítl. Místo toho nám každému věnoval elegantní značkový uzávěr na víno. Malý dárek, kterým ukončil jakoukoliv snahu o smlouvání.

Myslím, že by si řada manažerů měla vzít z přístupu tohoto vinaře příklad. V honbě za okamžitými výsledky firmy slevy mnohdy nadužívají. Například v českém maloobchodě se prodává v akci více než polovina výrobků. Firmy si slevami dokážou zajistit slušný obrat. Jak je to ale se ziskem?“

O tom, jak je to se ziskem, se dočtete v Hospodářských novinách v článku docenta Miroslava Karlíčka, vedoucího Katedry marketingu. Článek je dostupný zde.