FPH Success: Alice Zábranská – marketingová produkční v DOX

Alice studuje u nás na fakultě bakalářský program Arts management. Ale Alice není jen naší studentkou, ale také marketingovou produkční v Centru současného umění DOX. Jaká byla její cesta do DOXu? Více se o Alici dozvíte v našem rozhovoru.

 

Co je přesně náplní Tvojí práce v DOX?

V DOXu pracuji již rok a půl na pozici marketingové produkční či marketingového specialisty. Je poměrně těžké náplň specifikovat, protože ta práce je každý den úplně jiná. Mojí prací je například příprava merchendisingu, tisková produkce, komunikace s influencery, outdoor marketing, distribuce různých materiálů a kulturních přehledů, nahrávání rádiových spotů či realizace různých marketingových kampaní. V poslední době jsem třeba pracovala na kampaních pro podporu DOXu v dobách, kdy je celá instituce zavřená a bojuje o přežití.

 

Co Tě na práci v DOX baví?

Na DOXu je úžasná například odlišnost věcí, které se v něm konají. Odehrávají se tam výstavy, divadla, koncerty, přednášky, dětské kroužky, dílny a mnoho dalších věcí. Takže se často stane, že během jednoho dne člověk pracuje na naprosto odlišných projektech, a to je něco, co by v jiné instituci pravděpodobně nezažil. Také je tam skvělý kolektiv a atmosféra, takže není možnost se nudit. No a v neposlední řadě mě velmi baví přesah, který DOX promítá do svých akcí. Celý DOX je společnost, která si nesmírně váží svobody, ve které žijeme, a její hodnoty promítá téměř do všeho.

V poslední době mě a troufám si říct, že i velkou část České republiky, bavila výstava Petra Síse O létání a jiných snech. Tu vidělo téměř 100 tisíc návštěvníků, čímž se stala nejnavštěvovanější výstavou v historii DOXu, a zároveň druhou nejnavštěvovanější výstavou v ČR za rok 2019. Galerie byla po celou dobu zaplněna lidmi a pozitivní ohlasy přicházeli od těch nejmladších dětských návštěvníků, až po ty nejstarší generace. Pracovat na něčem takovém byla opravdu neskutečná radost.

 

Jak ses k této práci dostala? Co tomu předcházelo? 😊

K mé současné práci jsem se dostala poměrně náhodou. Nejdříve jsem začala pracovat v DOXu jako kustod. To je takový ten člověk, který sedí v galerii, dohlíží na její provoz a dává pozor na to, aby návštěvníci nepoškodili umělecká díla. Po několika měsících jsem téměř vyčerpala množství hodin domluvených v pracovní smlouvě, a při přemýšlení co bude dál, jsem se rozhodla, že bych ráda v této instituci zůstala i nadále. Sebrala jsem tedy veškerou svou odvahu a šla jsem se zeptat na možnost stáže v kancelářích DOXu, kde mi bylo řečeno, že je zrovna vypsána pozice stážisty pro marketing. Nakonec jsem stáž získala a po několika měsících mi zde byla nabídnuta normální práce. Všem lidem proto z celého srdce doporučuji sebrat odvahu a zkoušet věci, které se zdají být nemožné.

 

Proč sis zvolila u nás na fakultě obor Arts management?

Při výběru vysoké školy jsem uvažovala nad tím, že mne velmi baví organizovat různé akce a zároveň jsem nechtěla žádnou stereotypní práci. Z toho mi vyplynulo, že bych se nejraději pohybovala v uměleckém prostředí a arts management pak byl jasná volba.

 

Co Ti studium Arts managementu přináší?

Nejlepší na celém oboru je velké množství kontaktů, které zde člověk získá. Jelikož zde studují lidé se zájmem o hudbu, film, divadlo, tanec, výtvarné umění a všechny ostatní druhy kultury, tak student získá kontakty opravdu téměř na cokoliv. Celá kulturní sféra je dle mého názoru velmi výrazně postavena právě na známostech, a ty pak mohou být v budoucnu velmi důležité.

Studium je jinak velmi široce zaměřeno a často mám pocit, že máme vědět o kultuře naprosto všechno. Je to rozhodně zajímavé pro někoho, kdo zatím neví, jakým směrem se přesně vydat nebo se chce pohybovat hned v několika odvětvích. Já si nejvíce cením těch předmětů, které jsou obecně považovány za ty nejtěžší a nejnenáviděnější. Jsou to například daně, účetnictví nebo ekonomie. Vědomosti získané díky nim se v životě rozhodně hodí a těžko by je člověk získal jiným způsobem.

 

Vím, že kromě umění se angažuješ i v Klubu nemocných cystickou fibrózou a že sama touto nemocí trpíš. Co toto „angažování se“ znamená? 😊

Klub nemocných cystickou fibrózou je neziskovou organizací, která pomáhá lidem s touto nemocí v průběhu celého jejich života. Jelikož jsem sama na vlastní kůži zažila pomoc od této organizace, tak jim vždy ráda pomůžu s nějakou činností. Ještě při studiu na střední škole jsme s přítelem a několika kamarády pomáhali s vytvořením online části pro kampaň Anděl Páně 2 pomáhá.  Hlavní představitelé tohoto filmu natočili charitativní spot, který běžel na Vánoce v televizích, a my s kamarády vytvořili komunikaci na internetu. Tato kampaň v určité míře stále běží, a do současné doby jsme díky ní vybrali více než 750 000 Kč. http://slanedeti.klubcf.cz/

Také jsem se v roce 2017 stala jednou z tváří kalendáře Slané ženy 2017, kam jsem měla tu čest být nafocena známým fotografem Robertem Vanem.

Kromě těchto aktivit pro Klub občas dělám newslettery, jezdím na různé akce jako dobrovolník či pomáhám kdykoliv je potřeba.

 

Mohu já, jako jednotlivec, Klub nemocných cystickou fibrózou nějak podpořit? A na co přesně poté podpora jde?

Určitě, podpora jednotlivců je pro Klub nesmírně důležitá! Jednotlivci mohou přispět několika způsoby… Je samozřejmě možné zaslat peníze skrze webové stránky či nějaké probíhající kampaně. Druhou možností je zakoupení předmětů, které Klub prodává. Jsou jimi například již zmíněné kalendáře Slané ženy, nebo například trička, placky, náramky a mnoho dalšího. Třetí možností je pomoci tím, co člověk umí. Kdokoliv se může stát dobrovolníkem na některé akci. Kapely mohou zahrát na podporu Klubu, organizace pravidelně potřebuje překladatele, fotografy, grafiky… Jednoduše každá ruka se vždy hodí.  No a tou poslední možností je vědět, co je cystická fibróza. Tato nemoc se řadí mezi tzv. vzácná onemocnění, jelikož pacientů není příliš mnoho. I kvůli tomu ale o nemoci stále ještě veřejnost příliš neví, a tak je na nemocné často zapomínáno při řešení důležitých problémů.

Finanční podpora Klubu jde především na nákup zdravotních pomůcek a léků. Je to smrtelné onemocnění s ne příliš hezkou prognózou (v současnosti se pouze polovina nemocných dožije 38 let) a velmi nákladnou léčbou. Klub pomáhá pacientům, aby měli přístup k tomu nejlepšímu, co je na světě k dispozici a tyto částky jsou často opravdu vysoké a nehrazené pojišťovnami. Zároveň je důležité podporovat činnost organizace jako takové. Poskytuje například i sociální a psychologickou poradnu, nebo se zástupci organizace aktivně angažují ve veřejné sféře a pracují na zpřístupnění léčby pro všechny pacienty.

 

Máš nějaký sen, který by sis ráda splnila?

Žádný specifický sen asi nemám. Mým přáním je především hlavně zdraví a štěstí lidí v mém okolí. A to mi naprosto stačí 🙂

 

Sledujte nás na Facebooku a LinkedIn, ať vám už nic neunikne. Zajímavosti najdete i na našem Instagramu a YouTube.

FPH Success: Alice Zábranská – marketingová produkční v DOX