FPH Success: Brand Elevator – rozvoj eshopu nejen z marketingového pohledu

Abychom se dozvěděli, co je to Brand Elevator, vyzpovídali jsme Jana Prokopa, jeho zakladatele a také studenta navazujícího magisterského programu Master in International Management / CEMS. Honza u nás absolvoval i bakalářský studijní program Bachelor of Business Administration (BBA).

 

Na webu píšete, že se v Brand Elevator zabýváte rozvojem eshopu nejen z pohledu marketingového, ale také procesního a finančního. Jak tomu máme rozumět?

Rozvíjíme klientovu firmu jako celek. Můžeme mít perfektní reklamy kdekoliv po internetu, ale pokud klient nedává dostatečnou péči webu, konkurenci, procesům ve firmě nebo třeba cenám produktů, tak to může ohrozit i úspěch naší práce.

Každý klient k sobě má nejen specialistu na určitou část online marketingu, ale také zkušeného konzultanta, jehož cílem je zvyšovat zisk celé firmy. Tento proces dramaticky zvyšuje účinnost online marketingu jako celku, jelikož kampaně nemohou fungovat, pokud ostatní pilíře firmy nemají dostatečnou péči.

 

Co vše nabízíte?

V zásadě se nesnažíme nic nabízet, ale spíše řešit potřeby našich klientů a společně nacházet řešení.

Typickým klientem může být menší výrobní firma nebo klidně i větší e-shop – obě firmy potřebují správně postavit webovou stránku, co nejlépe ji zapsat do vyhledávačů, a poté na ni přivést relevantní návštěvnost, ať už je to z Googlu, Seznamu anebo třeba z Facebooku a Instagramu. Díky našim zkušenostem v E-Commerce už se o všechny tyto pilíře umíme postarat. Návštěvnost taháme převážně pomocí PPC reklam, do kterých investujeme nemalé prostředky na několika trzích najednou. S tím je spojená i analýza trhu nebo konkurence, programátorská úprava uživatelské přívětivosti anebo klasické konzultace ke strategickým rozhodnutím. Doplňkově k našim službám připojujeme i audit procesů, jelikož mám určitou zkušenost s vylepšením procesů v praxi. Zde bych rád zmínil obrovský přínos doktora Felipe Martíneze, který mi představil základy Operations Managementu, Quality Managementu a dalších principů, které jsme společně aplikovali do mé bakalářské práce, kterou jsem psal na digitalizaci a úpravu procesů. Mnoho teorie jsem použil i v naší rodinné firmě AHProfi. Toto know-how mi v podnikání hodně pomáhá.

 

Na webu uvádíte mezi službami i školení. Vy tedy i učíte lidi, jak si mohou spravovat kampaně sami?

Ano, pořádáme i individuální školení v oblasti online marketingu – chodí k nám lidé, kteří chtějí být PPC nebo SEO specialistou. Předáváme jim zkušenosti z E-Commerce tak, aby si dokázali sami odladit eshop a postavit základní kampaně, třeba jen na Facebooku, ale i na Googlu a Seznamu.

 

Kdo vše se na Brand Elevator kromě Tebe podílí?

V tuto chvíli mám k sobě čtyři kmenové kolegy. Každý se věnuje tomu, čemu nejvíce rozumí, abychom klientům vždy poskytli nejmodernější a nejefektivnější postupy, protože online marketing se neustále mění, stejně jako jazyky, kterými se webové stránky programují.

 

Jak ses dostal k E-Commerce?

Po náhlém ukončení hokejové kariéry v USA jsem musel někam na brigádu, tudíž jsem začal v eshopu AHProfi ve skladu. Časem jsem si vyzkoušel všechny možné pozice od copywritera přes obchodního zástupce až po manažera marketingu, než jsem našel to, co mi nejvíce vyhovuje. Během toho jsem se snažil rozjet i svůj vlastní eshop, kde jsem ale narazil na nedostatek know-how, takže zisk nezbyl žádný. Uvědomil jsem si, jak je důležité se neustále vzdělávat. V tu chvíli jsem naskočil na BBA.

 

Jak vznikl nápad na Brand Elevator?

Úplnou náhodou! Díky zkušenosti v marketingové agentuře a AHProfi jsem si osvojil metody, jak zvýšit tržby téměř jakékoliv doméně, ale také jsem zjistil, jak důležité je i budování povědomí o značce. Začal jsem tvořit i brandové kampaně, což se osvědčilo jako správný krok. V tu chvíli jsem pocítil, že by o tyto služby mohly mít zájem i další firmy, především při expanzi na další trhy. Založil jsem s.r.o., s kamarádem jsem vytvořil webovky a poptávky začaly přicházet poměrně rychle.

 

Co bylo nejtěžší při realizaci tohoto nápadu?

Vstoupit do nejistoty. V AHProfi jsem odcházel z pozice šéfa marketingu a webového vývoje, což byla skvělá pozice, jelikož jsem se podílel přímo na strategii firmy na pěti trzích a viděl jsem, jak náš tým posouvá firmu vpřed mílovými kroky. Je to ohrané klišé, ale vystoupit z komfortní zóny bylo nepříjemné, leč ohromně přínosné.

Vzhledem k tomu, že jsem firmu zakládal těsně před druhým semestrem na CEMS, který byl do toho ještě ve Vídni, tak jsem se hodně bál, že nebudu vůbec stíhat školu s prací, ale “díky“ online módu se to dalo svým způsobem zvládnout, jen si člověk musel vymazat víkendy 🙂 Pro jistotu jsem svůj business plán konzultoval přímo s doktorem Tyllem, který mi dal zelenou a řekl, že firma své potenciální klienty má.

 

Co Tě na Tvé práci baví?

Nejvíce mě baví to, že klientům přinášíme hodnotu, která jim pomáhá k dosažení vyššího zisku. Zároveň mám obrovské štěstí na kolegy, se kterými se spolupracuje velmi efektivně i na dálku.

 

Studoval jsi u nás anglický bakalářský program Bachelor of Business Administration (BBA), proč sis vybral právě tento program v angličtině?

Mým plánem bylo studovat v USA, protože v EU vysoké školy nepodporují vrcholový sport v kombinaci se studiem, ale kvůli zranění tato příležitost zanikla, a tak jsem si řekl, že VŠE bude tou správnou volbou. A proč v Aj? No, na BBA je daleko méně studentů než na českých oborech a zároveň jsou to většinou zahraniční studenti, což člověku zase přinese něco víc. Zároveň jsem se během studia zlepšil v Aj, což shledávám velkou výhodou.

 

Nyní dokončuješ navazující magisterský program Master in International Management/ CEMS, co na tomto programu nejvíce oceňuješ?

Určitě lektory. Možnost konzultovat reálné případové studie a vlastní byznys s našimi profesory mi dává obrovskou přidanou hodnotu. Ačkoliv jsme mnoho témat pokryli již na bakalářském studiu, tak stále objevuji nové metody, které mi v budoucnosti s velkou pravděpodobností pomohou.

 

Jakou roli v tom všem hraje to, že jsi student programu CEMS? Pomohly ti nějak znalosti získané během studia?

„Tak určitě!“ Jak říkají hokejisté 😁  Bez vědomostí, které jsem za tu dobu nabral, bych na obchodní schůzce jen těžko držel tempo s majiteli, kteří svou firmu rozvíjejí i 30 let. Mým úkolem je porozumět jejich business modelu a přijít s návrhy, jak jej vylepšit. Pokud bych neměl znalosti z VŠE, tak bych jen těžko sestavil marketingovou strategii pro jakýkoliv typ firmy.

Je ovšem nutné zmínit, že studiem na VŠE to vůbec nekončí, online marketing je odvětví, které se neustále mění a koncepty z VŠE mi pouze pomáhají plnit nastavené cíle. Pro můj typ povolání je nezbytné se neustále zajímat o aktuální dění v Ecommerce, účastnit se konferencí, shánět si zahraniční best practices a neustále číst další a další knížky, které mi mohou poskytnout alespoň malinkou konkurenční výhodu oproti ostatním firmám, které poskytují podobné služby.

 

Jak zvládáš skloubit práci a studium?

No, je to hodně náročné. Dle mého názoru je kritický time management. Často si do rozvrhu přidám víc předmětů, než je zdrávo, protože se na ně strašně moc těším, ale hned po úvodní přednášce odcházím domů se sklopenou hlavou, když vidím, kolik mě čeká práce.

Je důležité si co nejvíce procesů nastavit tak, aby bylo možné pracovat i na dálku (např. ze školy). Již od prvního semestru se snažím dohánět práci před a po škole a vice versa. Asi nejtěžší je odevzdat semestrální práci před termínem, ale pak se to vyplatí. Ono to jde, ale musíte mít okolo sebe kolegy, kteří respektují, že nemáte standardní kalendář a občas jsou prostě zkoušky, které mají vždy prioritu.

 

Jako vedlejší specializaci sis zvolill NextGen Consulting. Proč? Co Tě na ní baví?

Na bakalářském studiu jsem se marketingu věnoval maximálně, a proto mi přišlo zajímavější se ponořit do Consultingu. V té době jsem upřímně netušil, že to nyní bude moje obživa 🙂 Důvodem je také fakt, že pan profesor Hnilica a pan doktor Jurek se v posledních letech velmi aktivně věnují rozvoji a sdružení studentů, kteří v rodinné firmě pracují nebo do ní hodlají nastoupit po škole. Jakožto někomu, kdo rodinné podnikání řeší na denní bázi, mi to přišlo velice zajímavé.

 

Jsi členem Family Business Clubu. Co to obnáší?

Úlevu!

Rodinná firma je hrozná fuška. Jakmile se sejdou dvě generace pod jednou střechou, tak to bývá napjaté. K tomu přičtěte miliony nebo stovky milionů obratu a představte si ty diskuze. Každý člen rodinné firmy chce firmu dostat na další level, ale skloubit mezigenerační rozdíly v názorech bývá extrémně náročné, a proto existuje Family Business Club. Na našich neformálních setkáních rozebíráme problémy, které často bývají „jak přes kopírák“. A že jich není málo! Ve zkratce se snažíme najít způsob, jak se v rodinné firmě nepohádat, úspěšně ji předat a nepokazit si vztahy v rodinně. Jsem moc rád, že klub existuje, protože mám možnost potkat skvělé kamarády, kteří mají podobné starosti.

 

Čeho bys s Brand Elevator rád dosáhl v horizontu následujících pěti let?

Chceme určitě navýšit počet klientů, kterým pomáháme s více trhy najednou, jelikož to je naší hlavní výhodou – umíme si jakýkoliv trh pečlivě zanalyzovat, a tím minimalizovat potenciální ztráty.

Z hlediska poskytovaných služeb si myslím, že se posuneme dál k AR, což bude téma příštích pár let, zejména pro eshopy. Máme již rozjednanou spolupráci se startupem, který eshopům pomáhá rozhýbat jejich produktové fotky, a tak si myslím, že to bude směr, kterým se budeme ubírat.

 

Další zajímavosti, novinky a užitečné informace od nás z fakulty najdete i na našem Facebooku a Instagramu. A videa na Youtube 😊.

FPH Success: Brand Elevator – rozvoj eshopu nejen z marketingového pohledu