FPH Success: Vítězství studentek FPH v soutěži A!M Creative Challenge
Nedávno jsme psali o tom, že tým „Poctivé trio“ složený z našich studentek Ludmily Faltusové, Kristýny Schönové a Sáry Laštovkové zvítězil v soutěži A!M Creative Challenge.
Jaké to bylo zúčastnit se takovéto soutěže? Co bylo nejtěžší? Co jim to přineslo? Vyzpovídali jsme Liduš, Kristýnu a Sáru, abychom se to dozvěděli.
Řekněte nám stručně, o čem je soutěž A!M Creative Challenge a jaký byl váš úkol.
Ludmila: A!M Creative Challenge je vlastně taková soutěž pro studenty, kteří se zajímají o marketing a chtějí si vyzkoušet pracovat na projektech a mediálních kampaních pro reálné klienty, tím letošním byl obchodní řetězec Globus a jeho privátní značka Poctivá výroba Globus (PVG). Naším úkolem bylo navrhnout strategii, jakým způsobem komunikovat s mladou generací, včetně návrhů na sortimentní rozšíření a další služby, které by mohly mladé lidi zaujmout. Naše řešení pak obsahovalo zákaznický insight, kreativní nápad, implementaci nápadu, budgetovou analýzu, nastavení mediálního mixu včetně timingu propagace a další návrhy na rozšíření portfolia PVG.
Můžete nám přiblížit, jak přesně soutěž probíhala?
Kristýna: Celá soutěž probíhala vlastně trochu jako tender na reklamní agenturu. Zadání bylo ve formě briefu, který nám stručně nastínil aktuální situaci Poctivé výroby Globus, cíl kampaně, timing a budget. Zbytek už byl čistě na nás a naší kreativitě 🙂. Pak už bylo čistě na nás, abychom si všechno časově rozvrhly. Musely jsme zpracovat všechno od vlastní rešerše, nápadu, budgetu… vlastně všechno, co vzpomínala Liduš před chvilkou. Následně se odeslala prezentace a krátký sumář celé naší myšlenky. Další týden pak přišla informace, že jsme postoupily do finále, které probíhalo o pár dní později online. Tam jsme celý náš nápad prezentovaly před porotou, kde byli zástupci agentur spadajících pod Omnicom Group a zástupci přímo z marketingu Globusu. Vyhlášení proběhlo ten samý den odpoledne, kde už jsme se (online) sešly všechny týmy.
Kdo vymyslel název týmu „Poctivé trio“? 😊
Myslím, že jsme se na něm shodly tak nějak všechny. Vycházely jsme z názvu značky, pro kterou jsme dělaly kampaň, a jsme tři, tak z toho vzešlo „Poctivé trio“. 😊
Měly jste v týmu rozdělené role? Že některé z vás jdou lépe finance, některé plánování komunikace…
Ludmila: Když se nad tím zamyslíme, k rozdělování rolí došlo až v závěrečné fázi. Na začátku celého projektu stály společně strávené odpoledne v kavárně nad brainstormingem, zákaznickým insightem nebo způsobem propagace. V průběhu projektu jsme si pak podle našich preferencí rozdělily odpovědnosti za jednotlivé části a určitě jsme měly velikou výhodu v tom, že jsme spolu už během semestru párkrát spolupracovaly. Věděly jsme, že Týnuš je odbornice na média, dokáže navrhnout ten nejlepší media mix a nedělá ji problém ani rozpočtování. Sáruš se zase vyzná v marketingovém reportingu, nebojí se ani zákaznické rešerše a umí efektivně stanovit relevantní cíle. Já jsem se vrhla na marketingovou komunikaci kampaně, její jednotlivé prvky a design našeho řešení.
Napadlo vás, že zvítězíte?
Kristýna: Myslím, že můžu říct za všechny, že nenapadlo (i když jsme si to přály 🙂). Organizátoři soutěže nás předem upozorňovali, že soutěž je založena hlavně na kreativitě a na tom přinést dobrý nápad. V naší vedlejší specializaci Komerční komunikace byl ale kladen důraz na komplexní zpracování celé kampaně – od nápadu, založeném na relevantních datech, po využitelnost v praxi a reálnou možnou realizaci. Ani jedna z nás se nepovažovala za velkého kreativce, takže jsme si spíš říkaly, že jsme dobrou práci odvedly na následném zpracování nápadu, což nebylo přímo cílem soutěže. Ale i díky komplexnímu zpracování jsme soutěž vyhrály.
Kolik času vám zabrala příprava na soutěž?
Sára: Nejvíce času nám zabralo vymyslet kreativní nápad, na kterém bychom kampaň postavily. Jakmile jsme ho měly, tak už to šlo relativně rychle, protože během vedlejší specializace jsme dostaly cenné rady a spoustu praktických informací, díky kterým jsme věděly, jak správně postupovat při tvorbě kampaně. Když bych to tedy měla shrnout, myslím, že nám to zabralo přibližně 4 dny čistého času?
Co pro vás v soutěži bylo nejtěžší?
Ludmila: Pokud můžu mluvit za nás všechny, určitě to byl odhad do jaké „hloubky“ při vytváření řešení máme zacházet a jak komplexní (promyšlené) naše řešení musí být. Ono se to nezdá, ale nakonec zjistíte, že vám to prostě nedá a zamýšlíte se i nad detaily, které třeba pro celkovou strategii nemusí být tolik důležité a vlastně tím i můžete ztrácet čas. Naštěstí, když pracujete v týmu, dřív nebo později někdo „zavelí“, že je třeba otočit směr a vrátit se k tomu podstatnému. 😊
Co vás na tom nejvíce bavilo?
Kristýna: Myslím, že nejzábavnější na tom bylo prožít celý proces vytváření kampaně. Tvořily jsme opravdu skvělý tým a všechny jsme soutěž braly jako jedinečnou příležitost si vyzkoušet, jak pracují agentury. A hlavně jsme mohly využít všechny získané znalosti z vedlejší specializace v „realitě“. Byla to zábava, u které nejhorší, co se mohlo stát, je, že nepostoupíte do finále, takže jsme si mohly dovolit upustit uzdu fantazii.
Co vám soutěž přinesla?
Sára: Kontakty! Spoustu kontaktů. Každá už jsme dostala nabídku práce jak z agentury, tak z Globusu. Zároveň se nám všem rozšířila základna spojení na LinkedIn (včetně marketingových ředitelů, kreativců apod.). Také nám soutěži přinesla publicitu. O soutěži vyšla spousta článků, i na MediaGuru, a nás to nesmírně těší a doteď tomu nemůžeme uvěřit. V neposlední řadě nám soutěž ukázala zase další směr, kam bychom se každá chtěla v kariéře ubírat, protože práce na kampani nás moc bavila!
Všechny tři jste studentky FPH, proč jste si FPH vybraly?
Kristýna: Velkou výhodu FPH je rozsah předmětů, kterými si člověk za celé studium projde. Můžeš nahlédnout do všech oborů podnikání i do všech oddělení, která můžeš ve firmě najít. A sama se do určité míry specializovat, jak chceš. Velká svoboda ve volbě předmětů ti dovolí se specializovat na korporátní PR a zároveň třeba na „podnikání“ v neziskovém sektoru. A díky tomu poznáš i spoustu zajímavých lidí, kteří tě zas posouvají svými zájmy a pohledem na svět dál.
Pomohlo vám to, co znáte z FPH při soutěži?
Ludmila: Určitě pomohlo! Těžily jsme třeba z prezentačních a komunikačních dovedností při prezentaci našeho řešení. Jedna věc je vymyslet dobrý nápad, ale možná ještě důležitější je umět zaujmout porotu a klienta během pár minut, které máte k dispozici. Což někdy nemusí být nejlehčí, když jste s projektem strávily tolik času a chtěly byste toho tolik říct. 😊 V neposlední řadě nám FPH pomohla přehledem ze světa byznysu, dokázaly jsme navrhnout rozšíření produktového portfolia o zajímavé výrobky a inovativní služby, které se klientovi moc líbily a třeba je jednou uvidíme v praxi!
Další zajímavosti, novinky a užitečné informace od nás z fakulty najdete i na našem Facebooku a Instagramu. A videa na Youtube 😊.