Výzkum katedry marketingu v divadle Archa
Pražské divadlo Archa se už od založení věnuje výzkumu svého publika. Pravidelně jednou za čtyři roky divadlo provádí ve spolupráci se sociologickými agenturami rozsáhlou analýzu návštěvníků divadla. Výzkum v Arše prováděla i katedra marketingu Fakulty podnikohospodářské VŠE.
Z výzkumu vyplývá, že nadpoloviční většinu publika Archy představují diváci do čtyřiceti let a zhruba šedesát procent ženy. Téměř tři čtvrtiny divácké obce jsou lidé s vysokoškolským vzděláním, kteří se do Archy opakovaně vracejí. Podle týmu z katedry marketingu, který se zabýval motivací k návštěvě pražských divadel, bylo rozhodujícím činitelem pro návštěvu divadla Archa téma daného představení.
„Do Archy chodí diváci, které velmi zajímají sociální témata, hledají v tomto divadle inspiraci, dívají se na svět kriticky a také se snaží něco změnit, přestože, nebo právě proto, že v sociální oblasti sami převážně nepracují,“ uvádí mimo jiné studie katedry marketingu.