Práce na projektu v České spořitelně, na exkurzi do HOPI – i o tom je studium na FPH
Studium na Fakultě podnikohospodářské je úzce propojeno s praxí. Kromě přednášek externistů, odborníků z praxe, se mohou studenti podílet na mnoha reálných projektech ve firmách. V rámci některých předmětů mohou také nahlédnout do firem, provozů či pod pokličku organizace různých akcí. Takových příležitostí je opravdu mnoho, rádi bychom vám ale přiblížili alespoň zlomek z nich, a to:
- Semestrální projekt v České spořitelně
- Exkurze v HOPI
- Marketingový semestrální projekt v Unileveru
- Arts exkurze
Semestrální projekt v České spořitelně
Studenti vedlejší specializace Projektový management dostali od České spořitelny zadání “Cesta mladého klienta za jeho finančním zdravím. Značka: Hledá se”. Cílem bylo navrhnout tříletou cestu s časovým harmonogramem, během které zlepší finanční zdraví zadané skupiny mladých klientů a zároveň je naučí si ho udržet. Řešení poté týmy prezentovali před porotou z České spořitelny.
Exkurze v HOPI
Ke konci loňského roku se studenti vedlejší specializace Logistika – mezinárodní přeprava a zasilatelství zúčastnili celodenní exkurze do distribučního centra společnosti HOPI v Prostějově. Na programu akce se spolupodílel největší zákazník centra, nadnárodní potravinářská společnost Nestlé. Studenti nahlédli do hlubších procesů fungování komplexních logistických služeb, supply chain managementu a do distribuce. Poté oblékli reflexní vesty a nutné ochranné pomůcky a pod taktovkou ředitele distribučního centra HOPI Prostějov Radima Maráka vkročili téměř do všech prostor areálu distribučního centra.
Marketingový semestrální projekt v Unileveru
Zástupci marketingového oddělení připravili studentům zadání, které reflektovalo aktuálně řešený marketingový projekt ve firmě Unilever. Studenti dostali za úkol připravit znovuuvedení značky Lux na český trh tak, aby si značka dokázala vybudovat významnou konkurenční pozici v segmentu sprchových gelů, a zároveň nekanibalizovala ostatní již existující značky sprchové kosmetiky z portfolia firmy Unilever. Studenti pracovali v týmech a marketingovým manažerům z Beauty & Personal Care divize v závěru semestru s nadšením prezentovali marketingový plán uvedení značky Lux.
Arts exkurze
Terénní exkurze jsou důležitou součástí výuky programu Arts management. Hned ve 4 předmětech v bakalářském a 2 v magisterském studiu studenti vyrážejí na výjezd, jehož cílem je propojení teoretické výuky s praxí a poznání problémů kultury a kulturní infrastruktury v různých částech České republiky. Exkurze jsou přednostně směřovány do méně známých objektů či sídel, které nejsou typickým cílem návštěv, a proto mohou sloužit jako kvalitní studijní materiál. Studenti navštěvují památkové objekty, muzea a galerie, skanzeny, historické zahrady a parky, diskutují také s pořadateli regionálních kulturních akcí, divadelních i hudebních festivalů. Více o arts exkurzích zde.