Influencer monitor: Domi Alagia byla nejznámějším influencerem jen chvíli, na prvním místě je znovu Kovy
Jaké jsou výsledky nové vlny pravidelného Influencer monitoru – žebříčku popularity tuzemských influencerů, který každého půl roku připravuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing FPH VŠE?
Loňské aktualizace žebříčku do značné míry zamíchaly se “starými pořádky” na předních příčkách. Poslední vlna ale dokládá, že jak se do povědomí lidí lze dostat rychle, tak se z něj lze také rychle vytratit.
Influencerce a účinkující v loňské reality show TV Nova Love Island Domi Alagii se v Influencer monitoru z přelomu let 2024/25 podařilo z první příčky nejznámějších českých influencerů sesadit Kovyho, který žebříčku kraloval od roku 2019. Nejnovější vlna Influencer monitoru nicméně ukazuje, že Kovy je po krátké pauze zpátky na prvním místě a Domi Alagia skončila až na pátém.
„Influencer monitor v poslední době sleduje velmi zajímavý vývoj toho, jak se bude vyvíjet známost Domi Alagie, která se extrémně proslavila během velmi krátké doby. Pokud nepřijde s něčím novým, tak může v žebříčku rychle klesat. Přesto páté místo je velmi vysoká pozice vzhledem k tomu, že ještě v roce 2023 nebyla ani v první patnáctce,” říká Radek Tahal z Katedry marketingu FPH VŠE, který projekt Influencer monitor vede.
TOP 10 Top of mind influencerů, květen 2025:
- Kovy
- Anna Šulc
- Mikýř
- Leoš Mareš
- Domi Alagia
- MenT
- Jirka Král
- Shopaholic Nicol
- Sugar Denny
- Tary
O výsledcích nové vlny Infuencer monitoru si můžete přečíst i v následujících médiích:
O Influencer monitoru
„Spolupráce s influencery je dnes již zcela běžnou součástí public relations. Influenceři dodávají značkám a jejich produktům kredibilitu, která je dnes tolik potřebná. S pomocí influencerů navíc mohou firmy oslovit i cílové skupiny, které jsou médii obtížněji zasažitelné, jako jsou např. mladí lidé. Cílem periodického výzkumu Influencer monitor je přinášet informace, kdo jsou aktuálně nejznámější influenceři v českých podmínkách a jak je mladí Češi vnímají. Studie se ale zaměřila i na související otázku, jaká sociální média dnes mladí Češi nejčastěji používají a jak se využívání jednotlivých sociálních médií vyvíjí v čase,” vysvětluje Radek Tahal, který na FPH VŠE projekt Influencer monitor vede. Dodává, že pro podrobné výsledky průzkumu lze kontaktovat Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing.
Každá vlna Influencer monitoru proběhla formou reprezentativního výzkumného šetření (kombinace osobního a online dotazování) na cílové skupině mladých lidí ve věku 15 až 34 let. Jednalo se o kvótní výběr podle pohlaví, věkového pásma (v rámci sledované skupiny jsou celkem tři pásma) a regionu. Filtračním kritériem pro zahrnutí do výběrového souboru byla alespoň hodina týdně strávená na internetu. Počet respondentů v každé vlně je vždy přes 400.