Jana Kovářová o propagaci výrobků s HHC ve Studiu 6 na ČT1

O tom, jaký je vliv reklamy na užívání HHC, si ve středu 14. února povídal Pavel Navrátil ve Studiu 6 na ČT1 s Janou Kovářovou z Katedry marketingu FPH.

Vláda ve středu 14. února schválila dočasné zařazení psychoaktivní látky HHC na seznam zakázaných návykových látek. Kromě samotné látky ale nyní není regulovaná ani reklama na výrobky, které HHC obsahují. S propagací potenciálně nebezpečných výrobků pomáhají také influenceři na sociálních sítích.

„Výzkum říká, že youtubeři a influenceři mívají často na děti vliv větší než tradiční celebrity,“ říká v reportáži ve Studiu 6 Jana Kovářová.

„Zajímavá je ta různorodost. Výrobky s HHC propagují infuenceři, kteří je používají pro simulaci nějaké domácí pohody, zároveň je ale můžeme vidět třeba na profilech lidí, kteří se věnují nějakému sportu. Celkově se tak okolo toho tvoří pocit, že je to něco, co je v pořádku. Minimálně negativní účinky v těch příspěvcích nejsou nějak zásadně komunikovány,“ dodává.

Jak velký vliv mají influenceři na sledující, často mladistvé, co všechno u nich dokáží ovlivnit? Do jaké míry jsou sociální sítě v tomto směru regulované? Co etická stránka propagace?

Podívejte se na reportáž ve Studiu 6 v čase 1:21:00 zde.

Jana Kovářová o propagaci výrobků s HHC ve Studiu 6 na ČT1