Komentář Marka Hudíka „Ekonomie darování a paradox Sheldona Coopera“ pro Seznam Zprávy

O tom, že ekonomické modely mohou dát návod nejen k tomu, jak dary vybírat, ale i jak je kupovat a předávat, píše ve svém článku pro Seznam Zprávy docent Marek Hudík z Katedry manažerské ekonomie.

Je pravdivá teorie Sheldona Coopera ze seriálu Teorie velkého třesku, že nemá smysl utrácet dvakrát 50 dolarů za dárek, když by si stejnou částku mohli obdarovávající mezi sebou jednoduše vyměnit? Lze na dary nahlížet jako na signály, pomocí kterých lidé komunikují ve světě nejistoty, jak tvrdil ekonom Colin Camerer už v roce 1988? A jaké charakteristiky musí dar splňovat, aby mohl fungovat jako signál náklonnosti?

To vše se dočtete v komentáři „Ekonomie darování a paradox Sheldona Coopera“ zde.

Komentář Marka Hudíka "Ekonomie darování a paradox Sheldona Coopera" pro Seznam Zprávy