Nové metody ve vzdělávání: Představujeme projekt NPO & LMS Moodle

Revoluce v oblasti informačních a komunikačních technologií přinesla a stále přináší nové možnosti do vzdělávání v podobě nových metod, pomůcek a forem výuky, které více respektují individuální potřeby studentů a podporují jejich studijní motivaci. Umožňují výuku na dálku i samostudium nebo práci v týmech i bez přítomnosti pedagoga. Kombinace e-learningu a tradiční prezenční výuky se stala v současné době požadovanou formou kombinovaného studia, tzv. blended learning s řadou přínosů jak pro studenta, tak pro samotnou vzdělávací instituci.

Od července 2022 do června 2024 je VŠE zapojena do Národního plánu obnovy (NPO), který lze chápat jako nástroj pro oživení ČR pomocí reforem a investic v nejrůznějších oblastech. Prostředky z NPO směřovaly i do projektu LMS Moodle, jehož cílem je rozvoj celoškolní infrastruktury pro zajištění digitálních forem výuky, digitalizace studijních agend a celkové přizpůsobení studijního prostředí nárokům moderní výuky a spolupráce.

Aktuálně se  tento projekt pomalu chýlí ke konci. Na FPH se díky němu inovuje 35 vybraných předmětů a jsou pilotně vyučovány v prostředí platformy LMS Moodle. Pedagogové na FPH získali technickou a metodickou podporu k tvorbě e-learningových pomůcek a jejich začleňování do výuky a LMS prostřednictvím metodického materiálu, vzdělávání a individuálních konzultací.

Školení, vedení pracovních skupin a individuální konzultace s pedagogy v projektu zajištovaly Mgr. Dagmar Schönfeldová a dr. Veronika Motlová.

 

Co na LMS Moodle říkají pedagogové a studenti FPH, kteří ho měli možnost vyzkoušet?
Nové metody ve vzdělávání: Představujeme projekt NPO&LMS Moodle