Aktuality

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Warren Buffett v 94 letech odchází. Investor, který porážel efektivní trhy, a filantrop, jenž rozdá 99 % majetku. Výjimka, nebo důkaz, že trhy nejsou tak racionální, jak tvrdí teorie?

Buffett byl celý život konzistentním kritikem hypotézy efektivních trhů. Věřil, že …

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N

Konzervatismus kdysi a dnes: Po 2. světové válce byl konzervatismus hrází proti snaze podřídit fungování společnosti racionálnímu kalkulu plánovacích komisí. Dnes se ale často stal pravým opakem: místo promyšlených řešení stojí na emocích a rozdmýchávání kulturních válek.

„Pokud chce konzervatismus

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N

FPH hostila mezinárodní setkání výzkumníků v oblasti leadershipu, followershipu a sociální identity (ICSILF)

Dne 20. května 2025 hostila Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze mezinárodní setkání výzkumníků v oblasti leadershipu, followershipu a sociální identity (ICSILF), které organizovala Katedra manažerské psychologie a sociologie FPH.

Konference byla zaměřena na aktuální výzkum v této oblasti …

FPH hostila mezinárodní setkání výzkumníků v oblasti leadershipu, followershipu a sociální identity (ICSILF)

Setkání CEMS Global Leadership Faculty Group

Dne 19. května 2025 proběhlo na VŠE setkání pracovní skupiny CEMS Global Leadership Faculty Group, kterého se zúčastnili zástupci členských univerzit CEMS aliance. Diskuze byla zaměřena na inovace ve výuce globálního leadershipu, sdílení dobré praxe mezi fakultami a posílení spolupráce …

Setkání CEMS Global Leadership Faculty Group

Vývoj reklamy na cukrovinky pohledem Oldřicha Vávry v MediaGuru

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém textu ohlíží za vývojem reklamy na cukrovinky a cukrem slazené potraviny během 20. století. Jakou roli sehráli marketéři při postupném zvyšování spotřeby cukru? A proč jsme ještě v 60. letech věřili, …

Vývoj reklamy na cukrovinky pohledem Oldřicha Vávry v MediaGuru

Martin Janíčko o inflaci pro Hospodářské noviny

Meziroční inflace v dubnu klesla pod dvouprocentní cíl České národní banky. Na první pohled pozitivní zpráva, ale strukturální rozbor ukazuje, že opatrnost je stále namístě.

  • Hlavními důvody poklesu byly energie, potraviny a nízká srovnávací základna z loňska. Tedy faktory, které
Martin Janíčko o inflaci pro Hospodářské noviny

Manažerské shrnutí studie „Genderová diverzita ve vedení firem a její vliv na výkonnost podniků: studie českých firem“

Výzkum analyzuje 100 největších českých firem a zkoumá vztah mezi zastoupením žen v představenstvu a finanční výkonností, měřenou pomocí ukazatelů ROA a ROE. Pomocí regresní analýzy bylo zjištěno, že vyšší podíl žen ve vedení pozitivně ovlivňuje jak ROA, tak ROE.…

Manažerské shrnutí studie „Genderová diverzita ve vedení firem a její vliv na výkonnost podniků: studie českých firem“

Uzávěrka přihlášek na doktorské studium – Ph.D. /31.5. 2025/

Zvažujete studium Ph.D. na Fakultě podnikohospodářské? Nezmeškejte uzávěrku přihlášek pro začátek studia v září 2024, která je 31. května 2025. Přijímací zkouška bude probíhat 17. června 2025.

Na Fakultě podnikohospodářské nabízíme čtyřletý prezenční nebo kombinovaný doktorský program Management a …

Uzávěrka přihlášek na doktorské studium – Ph.D. /31.5. 2025/

Ze života FPH: S Matějem Pokorným o podnikání během studia, práci ve startupu Sharry a o tom, proč je důležitý mentoring či coaching

Do dnešní epizody podcastu Ze života FPH přijal pozvání Matěj Pokorný, absolvent bakalářského a magisterského studia na Fakultě podnikohospodářské. Už během studia spoluzaložil vzdělávací platformu a e-shop Dressibly. Aktuálně působí na pozici Head of Customer Success ve startupu Sharry. 

V

Ze života FPH: S Matějem Pokorným o podnikání během studia, práci ve startupu Sharry a o tom, proč je důležitý mentoring či coaching

Manažerské shrnutí studie „Období nejistoty jsou spojena s vyšší mírou akceptace menšin“

Tato studie zkoumá, jak nejistota ve společnosti – například v důsledku politických krizí, hospodářské nestability nebo pandemií – ovlivňuje postoje obyvatel vůči menšinovým skupinám, konkrétně muslimům a Židům. Na základě dotazníkových odpovědí více než 227 000 osob ve 56 zemích …

Manažerské shrnutí studie „Období nejistoty jsou spojena s vyšší mírou akceptace menšin“