Zpravodaj

Ondřej Machek pro Finmag: Proč nebýt stoprocentně efektivní? Lekce od rodinných firem.

V byznysu se často opakuje jedno zaklínadlo: efektivita. Plné vytížení kapacit, nulové rezervy, žádné „zbytečné“ náklady. Jenže – není to past?

Rodinné firmy ukazují, že právě volné kapacity a rezervy (tzv. slack) můžou být v krizi nebo při transformaci rozhodujícím …

Ondřej Machek pro Finmag: Proč nebýt stoprocentně efektivní? Lekce od rodinných firem.

Jen spolupracovat nestačí. Důležité je spolupracovat správně, vysvětluje Ferhat Demir a Martin Lukeš

Jak má management velké firmy vybrat nejvhodnější model spolupráce se startupy? Tuto otázku se dlouho nedařilo jasně zodpovědět – až do nové studie výzkumníků Ferhata Demira a Martina Lukeše z Katedry podnikání FPH VŠE.

Co studie přináší?

  • Přehled 9 typů
Jen spolupracovat nestačí. Důležité je spolupracovat správně, vysvětluje Ferhat Demir a Martin Lukeš

Martin Janíčko o čínské spotřebě pro Hospodářské noviny

USA dlouhodobě vyzývají Čínu k vyšší domácí spotřebě, a to ze dvou hlavních důvodů:

  1. Snížení obchodního deficitu USA – nižší čínská míra úspor by omezila financování amerického dovozu.

  2. Podpora amerického exportu – více čínských spotřebitelů by znamenalo vyšší poptávku po

Martin Janíčko o čínské spotřebě pro Hospodářské noviny

Rozhovor s Niclasem Berggrenem v Deníku N o globalizaci

„Základem globální otevřenosti je konkurence. Pořád vám hrozí, že někdo na světě může být v něčem lepší než vy. Ostatní mohou přijít a vyzvat vás v ekonomickém smyslu slova na souboj. Z psychologického hlediska to může být nekomfortní. Lidem vyhovuje

Rozhovor s Niclasem Berggrenem v Deníku N o globalizaci

Ladislav Tyll v podcastu Zdroje tu jsou – Óda na konkurenceschopnost

V nové epizodě podcastu Zdroje tu jsou vystoupil Ladislav Tyll, proděkan FPH a akademický ředitel programu CEMS. Rozhovor se věnoval komplexním tématům na pomezí ekonomiky, udržitelnosti a politiky.

Ladislav Tyll hovoří o své perspektivě vztahu mezi akademickým světem a byznysem, …

Ladislav Tyll v podcastu Zdroje tu jsou – Óda na konkurenceschopnost

Oldřich Vávra o historii sexuality v reklamě pro MediaGuru

Sexualita v reklamě je fenomén, který fascinuje, provokuje a zároveň odráží společenské změny. A taky je to marketingový nástroj, jehož podoba se dramaticky proměňuje s každou dekádou.

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH VŠE zmapoval, jak se v reklamě vyvíjelo …

Oldřich Vávra o historii sexuality v reklamě pro MediaGuru

Marek Hudík o dohodě o clech a obchodu mezi USA a EU pro Deník N

Na jaře hrozil Donald Trump EU až 50 % cly. Obavy pramenily spíše z nejistoty a možné eskalace obchodní války. Ta nebyla v zájmu žádné ze stran, a tak se dalo očekávat, že dojde k dohodě.

Obchodní válka nakonec odvrácena …

Marek Hudík o dohodě o clech a obchodu mezi USA a EU pro Deník N

Petr Houdek o znalostech pro Lidové noviny

Znalost nerovná se přenositelná dovednost. „Lidské dovednosti zakořeňují ve specifických úlohách a málokdy jsou schopny plného přenesení do jiného kontextu, i když jde o tatáž mentální pravidla,“ píše pro Orientaci Lidových novin Petr Houdek z Katedry managementu FPH.

Ač se …

Petr Houdek o znalostech pro Lidové noviny

Kateřina Legnerová v podcastu Forbes Jak být lepší o tom, proč je věkově pestrý tým pro firmu výhrou

Český pracovní trh čelí tiché, ale zásadní proměně. Do firem nastupuje stále méně mladých a věk odchodu do důchodu se nenápadně vzdaluje. Dnes se v jednom týmu často potkává až pět generací – a téměř polovina zaměstnanců je starší 45 …

Kateřina Legnerová v podcastu Forbes Jak být lepší o tom, proč je věkově pestrý tým pro firmu výhrou

Jiří Hnilica o rodinné ústavě pro Finmag

Rodina a podnikání – dva světy s odlišnými pravidly, prioritami i emocemi. Když se ale tyto světy spojí v jedné firmě, může vzniknout jedinečné prostředí, nebo také řada nedorozumění.

Jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak těmto konfliktům předejít a udržet firmu …

Jiří Hnilica o rodinné ústavě pro Finmag