Zpravodaj

Martin Janíčko o Braessově paradoxu pro Hospodářské noviny

Znamená další silniční pruh lepší dostupnost bydlení?

Urbanistický paradox, který stojí za zamyšlení: když zlepšíme dopravní infrastrukturu (např. přidáme pruh na dálnici), zvýšíme tím atraktivitu dané lokality. Ale místo toho, aby se bydlení stalo dostupnějším, stává se často pravý opak …

Martin Janíčko o Braessově paradoxu pro Hospodářské noviny

Ladislav Tyll o udržitelnosti v pořadu Agenda Zuzany Hodkové na Seznam Zprávy

Evropská unie se rozhodla ESG reporting pro firmy nejen odložit, ale i výrazně zjednodušit.

„Řekl bych, že většina z firem si výrazně oddechla a většinu těch procesů začala odstrkovat dál s výjimkou těch, které pro ně mají nějakou přidanou hodnotu,“

Ladislav Tyll o udržitelnosti v pořadu Agenda Zuzany Hodkové na Seznam Zprávy

Komentář Marka Hudíka v Deníku N: Ekonomie není fyzika

Ekonomie není fyzika. Nemá pevné zákony gravitace, ale sleduje lidi, kteří se rozhodují, chybují a ovlivňují jeden druhého.

Adam Smith, otec moderní ekonomie, varoval před představou, že politik může „uspořádat různé členy velké společnosti se stejnou lehkostí, s jakou ruka …

Komentář Marka Hudíka v Deníku N: Ekonomie není fyzika

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Veřejný jazyk se za posledních 200 let proměnil – a podle rozsáhlé analýzy 14 milionů anglických knih a novin je změna výrazná: zatímco do 80. let 20. století přibývalo slov spojených s racionalitou a argumentací, dnes dominují výrazy spojené s …

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Alkohol jako nástroj společenského úspěchu, symbol zdraví nebo neviditelný problém, který si reklamu ani nezaslouží. Jak se proměnila jeho prezentace v marketingu?

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém novém textu pro MediaGuru věnuje vývoji reklamy na alkoholické …

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety

Meta plánuje nasazení ještě pokročilejší cílené reklamy – s pomocí umělé inteligence, která by dokázala připravit personalizované reklamní sdělení pro každého uživatele. Jaké dopady to může mít na inzerenty, marketing i samotné uživatele?

Tato témata rozebíral Jan Mareš z Katedry …

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety

Influencer monitor: Domi Alagia byla nejznámějším influencerkou jen chvíli, na prvním místě je znovu Kovy

Jaké jsou výsledky nové vlny pravidelného Influencer monitoru – žebříčku popularity tuzemských influencerů, který každého půl roku připravuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing FPH VŠE?

Loňské aktualizace žebříčku do značné míry zamíchaly se “starými pořádky” na předních příčkách. …

Influencer monitor: Domi Alagia byla nejznámějším influencerkou jen chvíli, na prvním místě je znovu Kovy

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Warren Buffett v 94 letech odchází. Investor, který porážel efektivní trhy, a filantrop, jenž rozdá 99 % majetku. Výjimka, nebo důkaz, že trhy nejsou tak racionální, jak tvrdí teorie?

Buffett byl celý život konzistentním kritikem hypotézy efektivních trhů. Věřil, že …

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N

Konzervatismus kdysi a dnes: Po 2. světové válce byl konzervatismus hrází proti snaze podřídit fungování společnosti racionálnímu kalkulu plánovacích komisí. Dnes se ale často stal pravým opakem: místo promyšlených řešení stojí na emocích a rozdmýchávání kulturních válek.

„Pokud chce konzervatismus

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N