Zpravodaj

Jiří Hnilica o rodinné ústavě pro Finmag

Rodina a podnikání – dva světy s odlišnými pravidly, prioritami i emocemi. Když se ale tyto světy spojí v jedné firmě, může vzniknout jedinečné prostředí, nebo také řada nedorozumění.

Jedním z nejúčinnějších nástrojů, jak těmto konfliktům předejít a udržet firmu …

Jiří Hnilica o rodinné ústavě pro Finmag

Ladislav Tyll o aktuální situaci kolem ESG reportingu pro Finmag

Jak to dopadne s ESG a nefinančním reportingem? Pro značnou část byznysu se nakonec povinnost reportovat ESG na poslední chvíli odložila. Byť definitivně schválené není kromě odsunutí platnosti nových nároků na ESG ještě nic, lze už předpokládat několik pravděpodobných scénářů, …

Ladislav Tyll o aktuální situaci kolem ESG reportingu pro Finmag

Heřman Kopkáně o nových pravidlech pro zaměstnanecké akcie pro Finmag

Zaměstnanecké akcie (ESOP z anglického Employee Stock Ownership Plan, česky Zaměstnanecký akciový či opční plán) představují zvláště pro startupy osvědčený způsob, jak do svých týmů přilákat talenty. Dosud však přes Poslaneckou sněmovnu neprošla úprava, která by z nich udělala skutečně

Heřman Kopkáně o nových pravidlech pro zaměstnanecké akcie pro Finmag

Oldřich Vávra o tom, jak se měnil marketing cigaret, pro MediaGuru

Třetina Čechů starších 15 let užívá nikotin a mezi mladými od 15 do 24 let jde dokonce o polovinu. Roste také počet mladých, kteří sahají k alternativám klasických cigaret, zejména k cigaretám elektronickým. Jak se měnila marketingová strategie a komunikace …

Oldřich Vávra o tom, jak se měnil marketing cigaret, pro MediaGuru

Martin Janíčko o Braessově paradoxu pro Hospodářské noviny

Znamená další silniční pruh lepší dostupnost bydlení?

Urbanistický paradox, který stojí za zamyšlení: když zlepšíme dopravní infrastrukturu (např. přidáme pruh na dálnici), zvýšíme tím atraktivitu dané lokality. Ale místo toho, aby se bydlení stalo dostupnějším, stává se často pravý opak …

Martin Janíčko o Braessově paradoxu pro Hospodářské noviny

Ladislav Tyll o udržitelnosti v pořadu Agenda Zuzany Hodkové na Seznam Zprávy

Evropská unie se rozhodla ESG reporting pro firmy nejen odložit, ale i výrazně zjednodušit.

„Řekl bych, že většina z firem si výrazně oddechla a většinu těch procesů začala odstrkovat dál s výjimkou těch, které pro ně mají nějakou přidanou hodnotu,“

Ladislav Tyll o udržitelnosti v pořadu Agenda Zuzany Hodkové na Seznam Zprávy

Komentář Marka Hudíka v Deníku N: Ekonomie není fyzika

Ekonomie není fyzika. Nemá pevné zákony gravitace, ale sleduje lidi, kteří se rozhodují, chybují a ovlivňují jeden druhého.

Adam Smith, otec moderní ekonomie, varoval před představou, že politik může „uspořádat různé členy velké společnosti se stejnou lehkostí, s jakou ruka …

Komentář Marka Hudíka v Deníku N: Ekonomie není fyzika

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Veřejný jazyk se za posledních 200 let proměnil – a podle rozsáhlé analýzy 14 milionů anglických knih a novin je změna výrazná: zatímco do 80. let 20. století přibývalo slov spojených s racionalitou a argumentací, dnes dominují výrazy spojené s …

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Alkohol jako nástroj společenského úspěchu, symbol zdraví nebo neviditelný problém, který si reklamu ani nezaslouží. Jak se proměnila jeho prezentace v marketingu?

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém novém textu pro MediaGuru věnuje vývoji reklamy na alkoholické …

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety

Meta plánuje nasazení ještě pokročilejší cílené reklamy – s pomocí umělé inteligence, která by dokázala připravit personalizované reklamní sdělení pro každého uživatele. Jaké dopady to může mít na inzerenty, marketing i samotné uživatele?

Tato témata rozebíral Jan Mareš z Katedry …

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety