FPH Success: ArtMoment aneb zážitkový večer malování
Myslíte si, že neumíte malovat? ArtMoment vás přesvědčí o opaku 🙂. ArtMoment je projekt dvou našich studentů a jedné studentky navazujícího magisterského programu Management.
Jaroslav Peterka a Egor Nefedov přibližně před dvěma lety společně přišli s projektem PaperTime, ale bylo jim to málo 🙂, a tak se pustili se svojí spolužačkou z FPH Polinou Burkovou do dalšího projektu – ArtMoment. O tomto projektu se Jaroslav rozpovídal v rozhovoru pro rubriku FPH Success.
Můžete nám představit ArtMoment?
ArtMoment je zážitkové malování, které si užijete v elegantním prostředí restaurace, ať už s kamarády, kolegy nebo jako nápadité rande. Koncept je navržený pro lidi, kteří malovali naposled ve školce, ale i pro lidi, kteří již mají s malbou zkušenosti. V ArtMomentu se snažíme ukázat, že namalovat pěkný obraz zvládne úplně každý i bez nadání.
Jak takový zážitkový večer malování probíhá?
Po příchodu vás naše milé lektorky přivítají a usadí. Vyberete si předlohu, kterou budete malovat a poté se pustíte do práce. Celým večerem vás provádí profesionální lektorky, které jsou pro vás zároveň podporou a postarají se o to, aby bylo vaše dílo dokonalé. Začíná se náčrtem a poté se maluje akrylem. Po dokončení vám naše fotografka udělá pár fotek, lektorky zabalí obraz do tašky a můžete si dále užívat prostředí krásné restaurace, případně odcházet domů spolu se vzpomínkami na jedinečný zážitek, který jste prožili s blízkými nebo kolegy.
Kdo jsou vaši klienti? Firmy nebo jednotlivci?
Naše klienty dělíme do dvou skupin. V první řadě to jsou zákazníci, kteří si rezervují místo pro sebe nebo menší skupinku osob. Ve druhé řadě jsou to firmy, které chtějí zorganizovat teambuilding, a klienti, pro které organizujeme soukromou akci, ať už se jedná o narozeninovou oslavu, rozlučku se svobodou a podobně. V rámci těchto soukromých eventů jsme ve spolupráci s našimi partnery schopni zajistit i catering. Klient tak může veškerou organizaci přenechat nám a zážitek si přijít užít spolu se svým týmem.
Co vás motivovalo založit ArtMoment, když už jste měli fungující firmu?
Myslím si, že je to naše nátura. Vždycky koukáme po nových příležitostech a každý z nás má plné kapsy různých nápadů. Jedním z nich byl ArtMoment. A protože se nám nápad líbil a v Česku nic podobného nebylo, rozhodli jsme se bez dalšího váhání začít a do měsíce tak byl otevřen první termín pro veřejnost.
Bylo rozběhnutí ArtMoment snazší díky zkušenostem z PaperTime?
Určitě k tomu značná část zkušeností přispěla, ale protože se v ArtMomentu jedná o službu a v PaperTime o produkt, museli jsme si osvojit spoustu nových věcí. Například, budovat vztahy se zaměstnanci, aby byli motivovaní a spokojení, zajišťovat městskou logistiku, aktivně pracovat se zvýšením spokojeností zákazníků, počítat s lidským faktorem, který občas selže a poté je potřeba řešit věci ad hoc, aby i tak zákazníci dostali výbornou službu a mnoho dalších aktivit, které jsou pro zákazníky skoro neviditelné, ale nás stojí spoustu času a úsilí.
Co vás vůbec vedlo k tomu podnikat?
Byla to vize každého z nás, a proto jsme se rozhodli začít co nejdříve. V PaperTime byl záměr velice jednoduchý. S Egorem jsme chtěli proniknout do světa byznysu, přenést vědomosti z akademického světa do praxe a zároveň se praxí učit rychleji než na univerzitě. ArtMoment už byl pouze další krok, a věříme, že ani z daleka ne poslední. 🙂
Jak máte rozdělené role v týmu?
Polina má na starost firemní grafiku, sociální sítě, předlohy, které zákazníci na večeru malují a část organizačních věcí spojených s lektorkami. Já s Egorem se doplňujeme v obchodní, provozní a finanční stránce, ať už se jedná o komunikaci s firemními klienty, obchodními partnery nebo dalšími zainteresovanými stranami. Strategická rozhodnutí děláme společně, což nám umožňuje zvážit různé úhly pohledu a poté dělat efektivnější rozhodnutí.
Velkou část rutinních provozních a marketingových aktivit provádějí naši skvělí kolegové nebo externí specialisti. Jednou z nových kolegyň na pozici Event Coordinator je Veronika Kopičová, která je také studentkou FPH.
Vypadá to, že se vám daří, jak řešíte rozrůstání firmy? Jde to ještě zvládnout ve třech?
Už dávno jsme zjistili, že na to ve třech nestačíme. Proto jsme začali náš tým rozšiřovat a na ArtMomentu aktuálně pracuje 15 skvělých lidí (včetně nás tří). Tým stále rozšiřujeme a výběrové řízení máme otevřené na pozice Account Manager, Project Manager, lektorka zážitkového malování a kurýr. Všechny otevřené pozice můžete najít u nás na webu www.artmoment.cz/kariera
Usnadnily vám znalosti z FPH začátky podnikání?
Obecný přehled byl velmi užitečný a opravdu přínosné bylo i to, že jsme v průběhu studia na VŠE měli možnost probrat problematiku s profesory, zeptat se na to, co jsme právě v praxi řešili, a to ať už přímo na hodinách nebo soukromě. Myslíme si, že taková možnost získat podporu od zkušených „mentorů“ ze školy je k nezaplacení a myslíme si, že to je jedna z dalších výhod, kterou studium na FPH přináší.
Jak zvládáte skloubit práci a studium?
Především ve zkouškovém je to výzva, ale zatím to všichni tři zvládáme. Občas je to spojené se vstáváním velmi brzy ráno, nebo naopak s pozdními večery a dlouhými pracovními dny, kdy jde osobní život úplně stranou. Chápeme, že minimálně na začátku to k tomu patří a děláme to s vizí posouvat ArtMoment dále, což nás naplňuje.
Proč jste se rozhodli pokračovat na magisterské studium, když jste měli fungující firmu?
Magisterské studium na FPH nabízí možnost prohloubení znalostí a vyšší specializaci, mimo jiné dává možnost studia na zahraničních univerzitách, kterou jsme všichni tři využili a přijali výzvu řídit dvě firmy z opačných konců světa. Posledním a podle nás nejdůležitějším přínosem jsou ostatní studenti, které na hodinách potkáváme. Poznali jsme tak kamarády na celý život, byznys partnery a profesionály z praxe. V rámci výměnných studijních pobytů jsme networking posunuli na další úroveň a poznali lidi ze všemožných koutů světa.
Jaké máte s ArtMoment plány do budoucna?
Do dvou let plánujeme být jednou z prvních věcí, která se vám vybaví, když se řekne „zážitek“ nebo „teambuilding“, a to v Česku a na Slovensku. Do dvou let bychom chtěli nabízet zážitky lidem v každém velkém městě v Česku a na Slovensku a provozovat zážitky i v dalších zemích střední Evropy. V mezičase plánujeme rozšiřovat nabídku zážitků spojených s uměním, první novinky budou k vidění už ve druhé polovině tohoto roku. Sledujte proto náš Instagram @artmoment.cz a webové stránky www.artmoment.cz a nic z novinek vám neuteče 🙂
Další zajímavosti, novinky a užitečné informace od nás z fakulty najdete i na našem Facebooku a Instagramu. A videa na Youtube 😊.