Strategie
Cílem předmětu je připravit posluchače řešit strategické výzvy současného managementu. Upozornit na specifické rysy strategického řízení a strategického myšlení. Zdůraznit nutnost unikátnosti strategie jako základu konkurenceschopnosti. Sdílet a konfrontovat názory na další vývoj světa a jeho základní rozvojové trendy. Výuka probíhají formou diskuse nad odbornými články (2 články týdně) a formou řešení případových studií (1 případové studie týdně s důrazem na CEE region).
6 ECTS
Leadership
Obsah předmětu je zaměřen na individuální, skupinové a organizační faktory, které souvisí s leadershipem. Studenti se seznámí s poznatky o vývoji pojetí leadershipu až do současnosti a budou informováni o metodách jeho zkoumání. Cvičení předmětu jsou věnována hlubšímu porozumění výkládaným tématům;dále osvojování si kritického myšlení při rozboru problémových situací a případových studií (prioritně z regionu CEE) a rozvoji dovedností pro práci s lidmi a jejich vedení v manažerské praxi, a to i v mezinárodních organizacích.
5 ECTS
Marketing 2
Předmět seznamuje s pokročilou problematikou marketingového řízení, je zaměřen na oblast plánování marketingových strategií s důrazem na spotřební trhy, na využívání a vzájemnou koordinaci marketingových nástrojů, rozhodování v úseku výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky. Zároveň seznamuje studenty se specifiky marketingových přístupů ve vybraných tržních podmínkách a situacích. Předmět rozvíjí analytické schopnosti v oblasti marketingového rozhodování.
5 ECTS
Manažerská ekonomie
Manažerská ekonomie rozvíjí schopnosti kritického myšlení a poskytuje studentům logický způsob analýzy jak rutinních rozhodnutí o řízení každodenních operací podniku, tak dlouhodobějších strategických plánů, které se snaží ovlivňovat akce a reakce konkurenčních firem.
5 ECTS
Inovace a podnikání
Cílem předmětu je motivovat studenty k inovacím v podnikání. V první řadě pro naplnění tohoto cíle budou studenti seznámeni se základní terminologií, historickým kontextem a klíčovými teoriemi, které ovlivnily inovační myšlení. Návazným bodem bude demonstrace konceptu inovačního podnikání s důrazem na tvorbu konkurenční výhody založené na inovacích. Problematika inovativní organizace bude propojena se strategickou úrovní řízení inovací. V návaznosti na principy fungování inovativní organizace budou představeny selhání a bariéry inovací jako nedílná součást inovačního procesu. Důležitý bude i integrující pohled na inovace a zasazení inovací do makroekonomického rámci, zejména z pohledu aktuálních globalizačních trendů.
Aktuálnost předmětu bude naplňována prostřednictvím přednášek externistů a dalších forem spolupráce s experty z praxe.
5 ECTS
Manažerské finance
Cílem kurzu je naučit studenty chápat podstatu strategického finančního rozhodování zejména z pohledu CFO společnosti a racionálně používat a volit nástroje pro analýzu a řízení významných a strategických situací v podnikovém finančním řízení.
3 ECTS
Aplikovaná makroekonomie
Předmět je zaměřen na analýzu vývoje základních národohospodářských veličin (úrokových sazeb, měnového kurzu, zaměstnanosti a mezd, inflace apod.), které formují vnější podnikatelské prostředí. Rozbor účinnosti makroekonomických politik v podmínkách uzavřené a otevřené ekonomiky (s použitím vybraných modelů).
4 ECTS
Personální řízení 2
Předmět se zaměřuje na pokročilou problematiku HR managementu v organizaci. Systém HR managementu je zasazen do kontextu organizačních faktorů a všech jejich souvislostí, především pak strategie organizace, struktury a organizační kultury. Na jednotlivých případových studiích jsou prezentovány principy HR managementu vycházející z orientace na strategii organizace, tvorbu přidané hodnoty a saturaci očekávání jednotlivých skupin stakeholderů.
3 ECTS
Logistické služby
Předmět je zaměřen na získání základních, aktuálních poznatků v oblasti tvorby cílů a strategií logistického systému, logistických řetězců a souvisejících komplementárních služeb. Studenti budou schopni základní orientace ve stěžejních segmentech logistiky a obchodu přepravními službami.
Jednotlivé problémové okruhy budou prezentovány na konkrétních aktuálních situacích z praxe. Součástí výkladu vybraných problémových okruhů budou vystoupení odborníků ze špičkových firem působících v rámci konkrétní probírané oblasti.
3ECTS
Management 2
Cílem předmětu je formou cvičení, řešením krátkých případových studií a modelových situací managementu prohloubit, rozvíjet a integrovat znalosti získané při studiu základních kurzů managementu. Současně se předmět zaměřuje na pochopení „manažerského modelu“ jako vědomou volbu manažerů, jak „řídit a vést organizaci“, jeho komplexní uchopení v kontextu tradičních a alternativních paradigmat a hledání takového modelu, který bude přinášet dlouhodobou konkurenční výhodu. Součástí předmětu je zaměření na inovace managementu, které hledají odpovědi na výzvy 21. století.
6 ECTS
Metody výzkumu
Předmět se zaměřuje na přípravu a realizaci empirických studií v oblasti managementu, marketingu a strategie. Bezprostředním cílem je poskytnout studentům potřebnou metodickou výbavu pro diplomovou práci. NIceméně hlavním cílem je příprava studentů na manažerskou, konzultantskou a podnikatelskou praxi, ve které je často třeba se správně provedenými empirickými výzkumy pracovat. Výzkum trhu rutinně používá vědecké nástroje ke studiu potřeb a postojů zákazníků, strategické plánování využívá komplexní výzkumné nástroje pro analýzu odvětví, pracovníci HR a konzultanti realizují řadu průzkumů mezi zaměstnanci či firmami. Studenti proto potřebují umět kompetentně vytvářet výzkumné studie a pracovat s nimi.
3 ECTS
Manažerské rozhodování a řešení problémů
Cílem předmětu je naučit studenty kvalitně řešit rozhodovací problémy z manažerské praxe. Probíraná témata kopírují fáze řešení špatně strukturovaných rozhodovacích problémů – od identifikace problému, přes jeho analýzu, stanovování cílů, kritérií, tvorbu variant, riziko, stanovování důsledků variant po volbu nejlepší varianty k realizaci a následného postauditu. Pozornost je věnována bariérám racionality a častým chybám, kterých se lidé při rozhodování dopouštějí, tak i metodám a postupům racionálního rozhodování.
Získané poznatky a metody si studenti osvojí pomocí případových studií na problémech z hospodářské praxe.
3 ECTS