Rozhovor: Tomáš Hejkal, náš absolvent a nyní marketingový ředitel STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.

Přinášíme vám rozhovor s naším absolventem oboru Podniková ekonomika a management Tomášem Hejkalem, který zvládl za své kariéry přejít ze světa telekomunikací do světa FCMG a stát se marketingovým ředitelem STOCK Plzeň – Božkov s.r.o..

 

Pověz nám stručně něco o svém vzdělání.

Absolvoval jsem Podnikohospodářskou fakultu VŠE s vedlejší specializací marketing. Následně jsem vystudoval Master of Business Administration na DePaul University se zaměřením na marketing a finance.

 

Jak vzdělání ovlivnilo Tvoji budoucí kariéru?

Díky studiím jsem pochopil, co je marketing, a tento obor mě začal víc a víc zajímat. Studium mě tedy nasměrovalo na moji profesní kariéru. Již na škole mě marketing hodně bavil a to se neustále posiluje. Navíc marketing se poměrně překotně vyvíjí, takže pořád je třeba se učit.

 

Jaká byla Tvoje kariérní cesta až k roli marketingového ředitele STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.?

Vyzkoušel jsem si marketingové role v různých oborech i v různých organizacích. Od malých firem působcích v oblasti služeb pro firmy, až po velké společnosti zabývající se consumer marketingem.

Měl jsem tu možnost vyzkoušet si jak B2B, tak B2C marketing. Největší změnou asi byl přechod z oblasti služeb do oblasti rychloobrátkového zboží. Přecházel jsem tehdy z telekomunikací do oboru nealkoholických nápojů. Telekomunikace jsou zajímavý obor, dělá se v nich skvělý marketing a mnoho zkušeností lze dobře zúročit i v FMCG.

 

Co přesně obnáší Tvoje současná pracovní role?

V našem portfoliu máme přes 100 značek lihovin a destilátů. Stock vlastní jedny z největších a tradičních českých značek jako například Božkov nebo Fernet, zároveň distribuuje výrobky světové jedničky a světové trojky na trhu lihovin.

U našich vlastních značek máme na starosti vše od vývoje značky, obalu, tekutiny až po komunikaci. Zahrnuje to hodně času stráveného na analýzách trhu, vývoji konceptů, tekutin a testování se spotřebiteli. U značek distribučních dostáváme některé podklady již od majitele značky a my se soustředíme více na aktivaci a komunikaci.

Specifikem pro obor alkoholu jsou eventy a festivaly, na kterých hojně participujeme a aktivujeme zde naše značky. Dokonce jsme si v roce 2019 i jeden vlastní (a velmi úspěšný) vytvořili sami v Plzni.

 

Co Tě v práci motivuje?

Práce na skvělých značkách se skvělými lidmi. U našich značek máme možnost ovlivňovat celý marketingový mix včetně produktu a brand positioningu, to je skvělá příležitost, která není v našich podmínkách úplně běžná. Zároveň i u našich distribučních značek nám naši partneři dávají spoustu volného prostoru pro neotřelou a originální komunikaci a aktivaci.

 

Co považuješ za svůj největší úspěch?

V práci je to určitě to, že se mi podařilo opakovaně postavit silný tým, kterému se daří získávat market share a vyhrávat tak na trhu.

 

Jmenuj jednu reálnou osobnost, která Tě inspiruje a čím.

Těch osobností je mnoho. Mohl bych vypíchnout například Jeffa Bezose. Přijde mi inspirativní, jak rychle a chytře dokázal využít příležitostí na trhu a přetvořit online obchod s knihami do jedné z nejsilnějších obchodních a technologických firem světa.

 

Jaké máš plány do budoucna?

Neřeknu 😉

 

Děkuji za rozhovor.

 

Pokud vás zajímají další novinky a zajímavosti od nás z fakulty, najdete je i na Facebooku, Instagramu a LinkedIn.

Rozhovor: Tomáš Hejkal, absolvent FPH a nyní marketingový ředitel STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.