Rozhovor: Tomáš Hejkal, náš absolvent a nyní marketingový ředitel STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.
Přinášíme vám rozhovor s naším absolventem oboru Podniková ekonomika a management Tomášem Hejkalem, který zvládl za své kariéry přejít ze světa telekomunikací do světa FCMG a stát se marketingovým ředitelem STOCK Plzeň – Božkov s.r.o..
Pověz nám stručně něco o svém vzdělání.
Absolvoval jsem Podnikohospodářskou fakultu VŠE s vedlejší specializací marketing. Následně jsem vystudoval Master of Business Administration na DePaul University se zaměřením na marketing a finance.
Jak vzdělání ovlivnilo Tvoji budoucí kariéru?
Díky studiím jsem pochopil, co je marketing, a tento obor mě začal víc a víc zajímat. Studium mě tedy nasměrovalo na moji profesní kariéru. Již na škole mě marketing hodně bavil a to se neustále posiluje. Navíc marketing se poměrně překotně vyvíjí, takže pořád je třeba se učit.
Jaká byla Tvoje kariérní cesta až k roli marketingového ředitele STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.?
Vyzkoušel jsem si marketingové role v různých oborech i v různých organizacích. Od malých firem působcích v oblasti služeb pro firmy, až po velké společnosti zabývající se consumer marketingem.
Měl jsem tu možnost vyzkoušet si jak B2B, tak B2C marketing. Největší změnou asi byl přechod z oblasti služeb do oblasti rychloobrátkového zboží. Přecházel jsem tehdy z telekomunikací do oboru nealkoholických nápojů. Telekomunikace jsou zajímavý obor, dělá se v nich skvělý marketing a mnoho zkušeností lze dobře zúročit i v FMCG.
Co přesně obnáší Tvoje současná pracovní role?
V našem portfoliu máme přes 100 značek lihovin a destilátů. Stock vlastní jedny z největších a tradičních českých značek jako například Božkov nebo Fernet, zároveň distribuuje výrobky světové jedničky a světové trojky na trhu lihovin.
U našich vlastních značek máme na starosti vše od vývoje značky, obalu, tekutiny až po komunikaci. Zahrnuje to hodně času stráveného na analýzách trhu, vývoji konceptů, tekutin a testování se spotřebiteli. U značek distribučních dostáváme některé podklady již od majitele značky a my se soustředíme více na aktivaci a komunikaci.
Specifikem pro obor alkoholu jsou eventy a festivaly, na kterých hojně participujeme a aktivujeme zde naše značky. Dokonce jsme si v roce 2019 i jeden vlastní (a velmi úspěšný) vytvořili sami v Plzni.
Co Tě v práci motivuje?
Práce na skvělých značkách se skvělými lidmi. U našich značek máme možnost ovlivňovat celý marketingový mix včetně produktu a brand positioningu, to je skvělá příležitost, která není v našich podmínkách úplně běžná. Zároveň i u našich distribučních značek nám naši partneři dávají spoustu volného prostoru pro neotřelou a originální komunikaci a aktivaci.
Co považuješ za svůj největší úspěch?
V práci je to určitě to, že se mi podařilo opakovaně postavit silný tým, kterému se daří získávat market share a vyhrávat tak na trhu.
Jmenuj jednu reálnou osobnost, která Tě inspiruje a čím.
Těch osobností je mnoho. Mohl bych vypíchnout například Jeffa Bezose. Přijde mi inspirativní, jak rychle a chytře dokázal využít příležitostí na trhu a přetvořit online obchod s knihami do jedné z nejsilnějších obchodních a technologických firem světa.
Jaké máš plány do budoucna?
Neřeknu 😉
Děkuji za rozhovor.
Pokud vás zajímají další novinky a zajímavosti od nás z fakulty, najdete je i na Facebooku, Instagramu a LinkedIn.