VŠE o… firmách, jež nesou jméno majitele

„Řada firem, a to především těch rodinných, obsahuje v názvu příjmení nebo křestní jméno majitele či majitelů, a to buď v plné podobě (Porsche) nebo ve zkrácené podobě (Wal-Mart Stores). Odhady uvádějí, že podíl těchto firem se pohybuje mezi 10 a 15 procenty, a zdaleka tedy nejsou nevýznamné. Proto zaujaly pozornost řady akademiků. Jeden z nejvýznamnějších, Sharon Belenzon, tvrdí, že majitel pojmenováním firmy po sobě podstupuje určité riziko. V případě podnikatelského neúspěchu totiž bude poškozeno jméno majitele, což negativně ovlivní jeho budoucí kariéru, a tedy i příjmy. Majitelé, kteří po sobě firmu pojmenují, jsou proto do určité míry specifičtí − chtějí, aby jejich identita byla spojena s identitou firmy,“ píše v článku VŠE o… firmách, jež nesou jméno majitele Ondřej Machek z Katedry strategie. Článek byl publikován v Hospodářských novinách.

Celý článek si můžete přečíst tady.