FPH v médiích
Článek Ondřeje Machka o stresu v pracovním prostředí pro Podnikatel.cz
O tom, že některé druhy stresorů mají do jisté míry na jednotlivce i organizace pozitivní vliv, píše ve svém článku pro Podnikatel.cz Ondřej Machek z Katedry strategie FPH. Jaké to jsou a jak nastavit pracovní prostředí, aby stres vedl k …
Andrea Sáenz de Viteri a Marek Hudík o laureátech Nobelovy ceny za ekonomii 2024
V pondělí 14. října udělila Královská švédská akademie věd letošní Nobelovu cenu za ekonomii trojici výzkumníků působící na amerických univerzitách. Daron Acemoglu, Simon Johnson a James Robinson ji dostali za zkoumání vlivu tzv. institucí na ekonomickou prosperitu.
„Jejich práce …
Jiří Hnilica o rodinných firmách v rozhovoru pro Ekonom
„Pokud si dítě do pěti let nevybuduje pozitivní vztah k rodičům, k okolnímu světu, ale třeba i k podnikání, ve vyšším věku se to obtížně mění. Takže v této době je potřeba vytvářet i vztah k rodinné firmě,“ říká v …
Ladislav Tyll o tom, jak si pomocí ESG nezabít byznys
Ladislav Tyll, vedoucí Katedry strategie FPH a akademický ředitel programu CEMS, vystoupil v rámci odborné debaty Evropské regulace a ESG: Dopady na českou energetiku a průmysl, kterou organizoval Institut pro veřejnou diskusi.
Ve svojí přednášce na téma Jak si pomocí …
Článek Ondřeje Machka pro Podnikatel.cz o sociálním kapitálu a inovacích
„Sociální kapitál je zdrojem, který se dnes firmám vyplácí více než kdy jindy. Chtějí inovovat, digitalizovat, využívat AI a další moderní technologie, jenže bez vzájemné důvěry a ochoty spolupracovat na změnách je obtížné čehokoliv dosáhnout,“ píše ve svém článku pro …
Bakalářské projekty na FPH v reportáži na CNN Prima News a v Českém rozhlase
Bakalářské projekty namísto bakalářských prací čekají přibližně 500 studentů, kteří nastoupili v půlce září na Fakultu podnikohospodářskou do prvních ročníků. Cílem je větší zapojení studentů do praxe.
„Bakalářská práce je v některých aspektech nadbytečná. My chceme, aby naši absolventi už …
Článek Niny Bočkové pro Podnikatel.cz o podnikání po čtyřicítce
Proč je důležité motivovat Češky a Čechy po čtyřicítce k zakládání firem? „Při pohledu na demografický vývoj v Česku je očividné, že populačně silné ročníky tzv. Husákových dětí už nyní tvoří páteř tuzemské ekonomiky a časem bude jejich role ještě …
Komentář Marka Hudíka o falešných slevách v Seznam Zprávy
Proč jsme se v ČR dostali do pasti slev? Je regulace efektivní cestou, jak z pasti ven?
O tom píše ve svém komentáři pro Seznam Zprávy Marek Hudík z Katedry manažerské ekonomie FPH. Mimo jiné vysvětluje, proč falešné slevy fungují …
Rozhovor s Petrem Houdkem v Deníku N o tom, proč se lidé nechávají opakovaně okrádat
Proč se lidé opakovaně nechávají oklamat podvodníky a proč se vrhají do zjevně rizikových investic nebo obchodů? Hlavním důvodem je podle behaviorálního ekonoma Petra Houdka z Katedry managementu FPH, že lidé mají potíže přiznat si chybu a jsou motivováni chamtivostí.…