FPH v médiích

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Veřejný jazyk se za posledních 200 let proměnil – a podle rozsáhlé analýzy 14 milionů anglických knih a novin je změna výrazná: zatímco do 80. let 20. století přibývalo slov spojených s racionalitou a argumentací, dnes dominují výrazy spojené s …

Petr Houdek pro Orientaci Lidových novin: Od faktů k emocím. Jak se mění jazyk veřejné debaty?

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Alkohol jako nástroj společenského úspěchu, symbol zdraví nebo neviditelný problém, který si reklamu ani nezaslouží. Jak se proměnila jeho prezentace v marketingu?

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém novém textu pro MediaGuru věnuje vývoji reklamy na alkoholické …

Oldřich Vávra o tom, jak se s dobou a zákony měnil marketing alkoholu, pro MediaGuru

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety

Meta plánuje nasazení ještě pokročilejší cílené reklamy – s pomocí umělé inteligence, která by dokázala připravit personalizované reklamní sdělení pro každého uživatele. Jaké dopady to může mít na inzerenty, marketing i samotné uživatele?

Tato témata rozebíral Jan Mareš z Katedry …

Jan Mareš ve Studiu 6 o cílené reklamě s využitím AI od Mety

Influencer monitor: Domi Alagia byla nejznámějším influencerkou jen chvíli, na prvním místě je znovu Kovy

Jaké jsou výsledky nové vlny pravidelného Influencer monitoru – žebříčku popularity tuzemských influencerů, který každého půl roku připravuje Centrum pro marketingový výzkum a strategický marketing FPH VŠE?

Loňské aktualizace žebříčku do značné míry zamíchaly se “starými pořádky” na předních příčkách. …

Influencer monitor: Domi Alagia byla nejznámějším influencerkou jen chvíli, na prvním místě je znovu Kovy

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Warren Buffett v 94 letech odchází. Investor, který porážel efektivní trhy, a filantrop, jenž rozdá 99 % majetku. Výjimka, nebo důkaz, že trhy nejsou tak racionální, jak tvrdí teorie?

Buffett byl celý život konzistentním kritikem hypotézy efektivních trhů. Věřil, že …

Tanweer Ali o Warrenu Buffetovi v Lidových novinách

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N

Konzervatismus kdysi a dnes: Po 2. světové válce byl konzervatismus hrází proti snaze podřídit fungování společnosti racionálnímu kalkulu plánovacích komisí. Dnes se ale často stal pravým opakem: místo promyšlených řešení stojí na emocích a rozdmýchávání kulturních válek.

„Pokud chce konzervatismus

Marek Hudík o konzervativní ekonomii v Deníku N

Vývoj reklamy na cukrovinky pohledem Oldřicha Vávry v MediaGuru

Oldřich Vávra z Katedry marketingu FPH se ve svém textu ohlíží za vývojem reklamy na cukrovinky a cukrem slazené potraviny během 20. století. Jakou roli sehráli marketéři při postupném zvyšování spotřeby cukru? A proč jsme ještě v 60. letech věřili, …

Vývoj reklamy na cukrovinky pohledem Oldřicha Vávry v MediaGuru

Martin Janíčko o inflaci pro Hospodářské noviny

Meziroční inflace v dubnu klesla pod dvouprocentní cíl České národní banky. Na první pohled pozitivní zpráva, ale strukturální rozbor ukazuje, že opatrnost je stále namístě.

  • Hlavními důvody poklesu byly energie, potraviny a nízká srovnávací základna z loňska. Tedy faktory, které
Martin Janíčko o inflaci pro Hospodářské noviny

Martin Janíčko o FOMO pro Hospodářské noviny

Strach z promeškání – neboli FOMO (Fear of Missing Out) – formuje naše rozhodování víc, než si připouštíme. Nutí nás investovat, nakupovat, sdílet… často ne proto, že je to výhodné, ale proto, že nechceme zůstat pozadu.

„Mnohé aktivity, sdílení, statusy,

Martin Janíčko o FOMO pro Hospodářské noviny