Manažerské shrnutí studie „Cesta ke komplexnímu reportingu udržitelného rozvoje firem: empirická studie faktorů ovlivňujících zveřejňování informací o ESG u velkých českých firem“

Hlavním cílem studie bylo prozkoumat, které atributy velkých českých společností jsou spojeny s komplexnějším reportingem o ESG. Naše studie 100 největších českých společností ukázala, že i v rámci této podskupiny firem platí, že větší a ziskovější společnosti mají tendenci zveřejňovat více informací souvisejících s ESG. Je možné se domnívat, že toto chování může být způsobeno potřebou firem prokázat společnosti svou legitimitu. Autoři překvapivě nezaznamenali žádný vztah mezi atributy představenstva a zveřejňováním informací týkajících se ESG; nutno však podotknout, že tento nedostatek důkazů přímého vztahu může být způsoben samotným nedostatečným zastoupením určitých sociálních skupin v představenstvech, jako jsou ženy a zahraniční ředitelé. Kromě toho, dle očekávání na základě předchozích výzkumů, byly pozorovány významné rozdíly v komplexnosti vykazování ESG informací napříč odvětvími. Odvětví s významnější společenskou a environmentální stopou mají prokazatelně tendenci zveřejňovat více informací souvisejících s ESG. Praktické důsledky studie poukazují na skutečnost, že společnosti by měly být připraveny rozšiřovat své ESG reportování spolu s růstem svého podnikání, aby signalizovaly společnosti svou legitimitu.

 

Cílová skupina stakeholderů: Akademie, manažeři

Citace: Balogh, I., Srivastava, M., & Tyll, L. (2022). Towards comprehensive corporate sustainability reporting: an empirical study of factors influencing ESG disclosures of large Czech companies. Society and Business Review.

Zdroj: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/SBR-07-2021-0114/full/html

Manažerské shrnutí studie „Cesta ke komplexnímu reportingu udržitelného rozvoje firem: empirická studie faktorů ovlivňujících zveřejňování informací o ESG u velkých českých firem“