Manažerské shrnutí studie „Jak vznikají politické kyber značky: sociomateriální analýza italského Hnutí pěti hvězd a české Pirátské strany“

Přestože informační technologie jsou už nějakou dobu v centru pozornosti politického brandingu, výzkum se tradičně soustředí především na jejich roli facilitátora komunikace. Tato studie si kladla za cíl prozkoumat, jakou roli hrají informační technologie ve vzniku tzv. politických kyber značek. Studie použila dvojitou case study a prostřednictvím netnografických metod sběru dat se zaměřila na dvě úspěšné politické značky, u nichž hrají informační technologie významnou roli: italské Hnutí pěti hvězd a českou Pirátskou stranu. Analýza ukázala na tři koncepční prvky propojení informačních technologií se vznikem politických kyber značek. Těmito koncepčními prvky jsou: Organizace, která ukazuje, jak jsou politické značky strukturovány kolem propojených aktivit, orientace, která popisuje, jak jsou aktivity politické značky řízeny směrem, který legitimizuje určitý směr, a operace, která ukazuje na procesy, které stabilizují a ukotvují politické značky v jejich vlastní „kultuře“.

 

Cílová skupina stakeholderů: brand manažeři, političtí marketéři

Citace: Lucarelli, A., Fuschillo, G. and Chytkova, Z. (2020), „How cyber political brands emerge: a socio-material analysis of the Italian Five Star movement and the Czech pirate party“, European Journal of Marketing, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/EJM-04-2019-0336