Manažerské shrnutí studie „Vliv spotřebitelské důvěry a subjektivní spokojenosti na spotřební chování“

Článek zkoumá dopady důvěry spotřebitelů a vybraných ukazatelů spokojenosti na agregátní spotřebu a její podsložky na panelu 22 zemí OECD. Použitou metodou je metoda zobecněných momentů. Důvěra spotřebitelů hraje pozitivní roli především v případě výdajů na statky dlouhodobé a střednědobé spotřeby a na služby. Ukazatele spokojenosti mají naopak negativní dopad na dynamiku výdajů na předměty střednědobé spotřeby a na služby. Z pohledu účelu výdajů, pak platí, že důvěra spotřebitelů ovlivňuje pozitivně všechny výdaje kromě těch, které je možné považovat za nezbytné. U ukazatelů spokojenosti byl identifikován negativní dopad na dynamiku výdajů na oděvy a obuv, rekreaci a kulturu a restaurace a ubytování.

 

Cílová skupina stakeholderů: odborná ekonomická veřejnost
Citace: Mynaříková, L., & Pošta, V. (2022). The Effect of Consumer Confidence and Subjective Well-being on Consumers‘ Spending Behavior. Journal of Happiness Studies, 25 pages. https://doi.org/10.1007/s10902-022-00603-5.
Zdroj: https://link.springer.com/article/10.1007/s10902-022-00603-5