Udržitelný dodavatelský řetězec
Každý bod dodavatelského řetězce ovlivňuje jeho udržitelnost. Proto je nutné pochopit aspekty tohoto vlivu a důsledky pro environmentální, sociální a obchodní udržitelnost. Cílem tohoto kurzu je poskytnout znalosti o různých bodech dodavatelského řetězce z hlediska udržitelnosti, včetně praktických nástrojů pro vytváření strategií udržitelného dodavatelského řetězce, auditů a certifikací.
6 ECTS
Environmentální ekonomie
Tento kurz poskytuje komplexní a moderní výklad ekonomie životního prostředí a přírodních zdrojů. Jeho cílem je vybavit studenty teoretickým rámcem a praktickými nástroji nezbytnými pro pochopení a analýzu environmentálních problémů a politik z ekonomického hlediska. Kurz se zabývá širokou škálou témat, včetně ekonomických příčin a důsledků environmentálních problémů, tvorby a účinnosti environmentálních politik a hospodaření s přírodními zdroji. Studující se zapojí do kritických diskusí o současných environmentálních problémech, jako je změna klimatu, využívání energie, nedostatek vody a ztráta biologické rozmanitosti. Kurz se bude zabývat také ekonomickými aspekty udržitelného rozvoje a přechodem k zelené ekonomice.
6 ECTS
Udržitelný marketing
Předmět seznamuje s pokročilou problematikou marketingového řízení s důrazem na udržitelnost a společenskou odpovědnost. Kurz je zaměřen na plánování udržitelných a odpovědných marketingových strategií a koordinaci odpovídajících taktických marketingových nástrojů ve vybraných tržních podmínkách. Studenti se rovněž seznámí s řadou případových studií v oblasti udržitelného marketingu.
6 ECTS
Udržitelný leadership
Kurz se zabývá tím, jakým způsobem mohou lídři přispívat k úspěchu organizací a potřebám společnosti a okolního světa. Současné komplexní organizační a sociální prostředí vyžaduje, aby lídři hledali udržitelná řešení a vytvářeli kulturu, ve které jsou zaměstnanci podporováni k samostatnému a proaktivnímu přístupu. V tomto kurzu se zabýváme styly leadershipu, rozvoje schopností vedení lidí, udržitelnosti, kreativity a inovací, etiky, diverzity a inkluze. Kurz se zaměřuje na aplikaci získaných znalostí, zlepšování sebepoznání a rozvoj dovedností lídrů.
6 ECTS
Udržitelný HR Management
Předmět se zaměřuje na klíčové oblasti udržitelného managementu lidských zdrojů. Věnuje se oblastem zaměřeným na udržitelný rozvoj lidských zdrojů v organizaci. Cílem předmětu je seznámit studenty s klíčovými přístupy v rámci HR pro tvorbu podmínek pro udržitelný systém a rozvoj zaměstnanců. Věnuje se jak oblasti moderních pracovních podmínek, ale zejména oblasti well-being, rozvoje včetně upskilling a reskilling, managementu diverzity, inkluze, rovnosti v přístupu, odměňování a souvisejícím oblastem.
6 ECTS
Udržitelné finance
Tento kurz je zaměřen na začlenění environmentálních, sociálních a správních kritérií (ESG) do centra finančního rozhodování a podnikové strategie. Po jeho absolvování budou studenti schopni vyhodnocovat výkonnost podniku nejen tradiční finanční optikou, ale i prostřednictvím zásadních nefinančních ukazatelů ESG. Tento kurz pokrývá celou řadu témat od role finančních ředitelů při utváření podnikových cílů v souladu s udržitelnými praktikami až po pokročilé investiční rozhodování, které zahrnuje faktory ESG. Studenti získají odborné znalosti v oblasti finančního plánování, analýzy a výkaznictví a zároveň se naučí orientovat ve složitých otázkách udržitelných financí, jako jsou úvahy o významnosti, hodnocení rizik a začlenění ESG rizik do finančního oceňování. Tento kurz předává základní finanční znalosti, ale také připravuje studenty na změnu ve vyvíjejícím se prostředí udržitelných financí.
6 ECTS
Udržitelná podniková strategie
Tento kurz se zaměřuje na integraci ESG (environmentálních, sociálních a správních) faktorů do celého strategického procesu firmy. Studenti se naučí, jak začleňovat udržitelnost a sociální odpovědnost do všech aspektů firemní strategie, od analýzy, přes formulaci vize a mise až implementaci strategie v rámci dílčích strategií (mezinárodní, síťová strategie, ESG strategie atd.). Kurz také zdůrazní význam etiky a porozumění očekávání a řízení stakeholderů v moderním podnikatelském prostředí, když poskytne studentům komplexní pohled na výzvy a příležitosti spojené s ESG ve strategickém řízení.
Metody výuky: Výuka bude probíhat na základě hlubšího zkoumání odborných článků a akademických publikací (2 články týdně) a podrobné analýzy případových studií.
6 ECTS
Sociální inovace
Kurz se zaměřuje na využití potenciálu sociálních inovací při identifikaci, analýze a řešení společenských problémů prostřednictvím sociálních podniků či subjektů ziskového i neziskového sektoru. Studenti se seznámí s teoretickými koncepty a praktickými aplikacemi sociální inovace a sociálního podnikání. Pro lepší pochopení podstaty tématu bude kurz kombinovat teoretické poznatky s reálnými příklady a případovými studiemi. Kurz je určen především pro studenty s vnitřní motivací k hledání a řešení aktuálních společenských problémů jak z environmentálního, tak ze sociálního prostředí. V průběhu studia studenti analyzují problém, navrhnou vhodnou sociální inovaci pro podporu řešení problému, připraví finanční model pro zhodnocení udržitelnosti návrhu a navrhnou způsob měření společenského dopadu. V závěru kurzu studenti obhájí svá řešení před kolegy a odborníky z praxe a kriticky zhodnotí řešení ostatních kolegů.
6 ECTS
Základy vědecké práce a diplomový seminář
Tento předmět se zaměřuje na přípravu a realizaci empirických studií v oblasti managementu udržitelnosti. Bezprostředním cílem je poskytnout studentům potřebnou metodickou výbavu pro psaní diplomové práce. Hlavním cílem je nicméně příprava studentů na manažerskou, konzultantskou a podnikatelskou praxi, ve které je často třeba se správně provedenými empirickými výzkumy pracovat. Výzkum trhu rutinně používá vědecké nástroje ke studiu potřeb a postojů zákazníků, strategické plánování využívá komplexní výzkumné nástroje pro analýzu odvětví, pracovníci HR a konzultanti realizují řadu průzkumů mezi zaměstnanci či firmami. Studenti proto potřebují umět kompetentně vytvářet výzkumné studie a pracovat s nimi. V rámci předmětu řeší studenti výzkumný projekt, který je pak nedílnou součástí jejich závěrečné diplomové práce.
5 ECTS
Odborná praxe ve firmě v oblasti udržitelnosti a ESG
Cílem odborné praxe je umožnit studentům aplikovat a ověřit znalosti a dovednosti získané v průběhu navazujícího magisterského studia přímo v podnikové nebo veřejné sféře. V rámci předmětu budou studenti zapojeni do projektů a úkolů řešených ve vybrané firmě či veřejné instituci. Předmět tím představuje vhodný můstek mezi teoretickým studiem a budoucí profesí studenta.
Praxe je realizována ve spolupráci s partnerskými firmami fakulty (na základě uzavřené smlouvy o partnerství), například: Plzeňský Prazdroj, Škoda Auto, HILTI, PwC, L’Oréal, KPMG, Coca-Cola HBC a dalšími.
30 ECTS
ESG projekt
Studentské týmy ve spolupráci s vybraným korporátním partnerem navrhnou a následně řeší projekty na bázi konzultační činnosti v oblasti strategie udržitelnosti nebo v jiných oblastech spadajících do problematiky ESG. Výstupem je projekt, který je presentován před zástupci firem.
6 ECTS
Podnikatelská etika
Hlavním cílem tohoto kurzu je uvést studenty do etické problematiky manažerské a obchodní praxe. Během přednášek studenti získají základní znalosti o komplexním přístupu k etickým výzvám současného podnikatelského prostředí. Studenti se naučí rozpoznávat etické výzvy a řešit různá etická dilemata.
6 ECTS