FPH v médiích

Absolvent CEMS Marek Moravec ve Forbes

Marek Moravec je absolventem navazujícího magisterského programu Master in International Management/ CEMS a také podnikatelem v oblasti e-commerce, automotive a travel, který s dalšími třemi kolegy stojí za vznikem venture kapitálového fondu Nation 1 VC. Jako jeho managing partner přispívá …

Absolvent CEMS Marek Moravec ve Forbes

VŠE o… významu slov a čísel

„Dominantou současné komunikace se stávají čísla a data. Stávají se konkurentem slov. Upřednostňování čísel, tabulek, grafů, statistik je na úkor slov o psychologických, filozofických, společenských, kulturních a dějinných souvislostech. Ke komunikaci potřebujeme slova, která mají svůj nezaměnitelný význam. Slova totiž …

VŠE o… významu slov a čísel

Článek v HN: Marketing slev je nejpohodlnější cesta do pekla

„Před lety jsem byl s přáteli na výletě ve francouzském regionu Champagne. U jednoho výrobce jsme nakoupili poměrně velké množství lahví šampaňského vína. Požádali jsme ho přitom slušně „alespoň o nějakou malou slevičku“. On ovšem zdvořile odmítl. Místo toho nám …

Článek v HN: Marketing slev je nejpohodlnější cesta do pekla

Článek Davida Anthony Procházky v časopise ČLK Tempus Medicorum

„Dezinformací (záměrně šířených nepravd) vídáme poslední dobou víc, než by bylo zdrávo. A je to problematické především proto, že mohou postupně ovlivnit pohled veřejnosti, ale také budoucí strategie. Veřejnost ani politici se již na podzim neorientovali v množství vystoupení jednotlivých …

Článek Davida Anthonyho Procházky v časopise ČLK Tempus Medicorum

VŠE o… covidu a spotřebě alkoholu

„V podmínkách opatření proti koronaviru se statistika spotřeby alkoholu na osobu v Česku spontánně „očistila“. Vyloučila se spotřeba určitých skupin osob i míst a omezily či vyloučily se některé distribuční kanály. V Evropě jsme dlouhodobě mezi prvními 10 zeměmi v …

VŠE o… covidu a spotřebě alkoholu

VŠE o… blogu a podnikání

„Firemní blog je komunikační nástroj, který může podniku přivést nové zákazníky s výrazně nižšími náklady než reklama. Cílem blogu je průběžně dávat hodnotu publikováním informativních, dobře napsaných článků vytvořených s ohledem na zapojení čtenářů. Kromě virálního potenciálu může kvalitní blog …

VŠE o… blogu a podnikání

Studentka BBA Michala Santusová ve Forbes.sk o svém podnikání Lavina

Michala Santusová je studentkou prvního ročníku anglicky vyučovaného bakalářského programu Business Administration (BBA), přesto už podniká. Během lockdownu na jaře 2020 přišla s nápadem na výrobu svíček ze sójového vosku, které nyní úspěšně prodává pod značkou Lavina.

Jak se jí …

Studentka BBA Michala Santusová ve Forbes.sk o svém podnikání Lavina

VŠE o… bitcoinu jako penězích budoucnosti

„Ačkoliv je bitcoin držen především jako investice, stále častěji je využíván k platbám za zboží a služby. Je možné, že se bitcoin stane obecně přijímaným prostředkem směny? Přestože to není vyloučeno, existují důvody, proč je to nepravděpodobné. Hlavní překážky pro …

VŠE o… bitcoinu jako penězích budoucnosti

Absolvent Radek Hušek a jeho startup Sens ve Forbes

V Thajsku mají největší hmyzí farmu na světě. Z cvrččí mouky vyrábějí tyčinky, krekry i těstoviny a se svými produkty se snaží o revoluci na poli udržitelné výroby jídla. Teď český startup SENS Foods, jehož spoluzakladatelem je náš absolvent bakalářského …

Absolvent Radek Hušek a jeho startup Sens ve Forbes

VŠE o… tom, kdy zmizí mouřenínek z Kofily

„Jak se trend politické korektnosti projevuje a bude projevovat v českém marketingu? Česká společnost je v oblasti reklamy dlouhodobě značně liberální. Čechy tedy nechává chladnými, zda je na obalu cereálií opička, nebo tmavý lupínek v roli uklízeče. Většina nad podobnými …

VŠE o… tom, kdy zmizí mouřenínek z Kofily