Zpravodaj

Manažerské shrnutí studie „The influence of brokers on networking behaviour during internationalization: a study of Czech SMEs“

Studie analyzuje vliv role brokerů (zprostředkovatelů kontaktů) v přístupu českých firem na zahraniční trhy. V tomto kontextu se brokerem rozumí osoba, která je schopna překlenout určité mezery v síti kontaktů a jejich účastníky navzájem propojit. Studie uvažuje pět různých typů …

Manažerské shrnutí studie „The influence of brokers on networking behaviour during internationalization: a study of Czech SMEs“

Článek Petra Houdka pro Finmag

„Ocitnete-li se ve větší firmě, patrně vás zarazí, že jsou vlastně všichni zaměstnanci manažery či experty. Názvy pozic dříve vyhrazené pouze pro vedoucí velkých týmů a pro špičky svých oborů najdete i u jmen řadových zaměstnanců. Nikdo nesní o tom, …

Článek Petra Houdka pro Finmag

VŠE o… komunikaci značek „bílé na černém“

„Pandemie udeřila a doslova ze dne na den se většina komunikačních kanálů pro firmy stala nedostupnými. Zůstaly jen ty digitální, což poskytlo konkurenční výhodu podnikům, které v digitalizaci postoupily nejdále. Aby toho nebylo málo, rasové útoky spojené se jménem George …

VŠE o… komunikaci značek „bílé na černém“

Termíny Akademické psychologické poradny pro zimní semestr 2020/21

Vzhledem k epidemiologické situaci funguje Akademická psychologická poradna během zimního semestru až do odvolání online. Poradna poskytuje poradenskou pomoc všem členům akademické obce při řešení jejich nejrůznějších osobních nesnází či studijních a pracovních problémů. Dále realizuje pro členy akademické obce …

Termíny Akademické psychologické poradny pro zimní semestr 2020/21

Výzkum E. Kottiky z Katedry marketingu v The Sydney Morning Herald

Studie s názvem „We survived this! What managers could learn from SMEs who successfully navigated the Greek economic crisis“, která byla letos publikována v časopise Industrial Marketing Management, získala mezinárodní uznání. Její hlavní závěry byly publikovány ve významných …

Výzkum E. Kottiky z Katedry marketingu v The Sydney Morning Herald

VŠE o… tom, jak covid může rozmrazit firmy a instituce

„Pořádná krize by se neměla promarnit − říkal Winston Churchill. Myslel to asi tak, že krize tlačí na zaběhlé pořádky a otevírá okna příležitostí, která se dají využít ke změně. Churchill netušil, že vlastně předznamenává jednu ze zajímavých teorií managementu, …

VŠE o… tom, jak covid může rozmrazit firmy a instituce

Článek Davida Anthony Procházky na webu Etika epidemie (AV ČR)

David Anthony Procházka z Katedry managementu publikoval na webu Etika epidemie (AV ČR) článek „A U VÁS V PRÁCI SE ROUŠKY NOSÍ?“, kde představuje situaci nařízení roušek do firemního prostředí na základě metaanalýzy pěstování návyků. Ty jsou získávány postupným upevňováním …

Článek Davida Anthony Procházky na webu Etika epidemie (AV ČR)

Článek Marka Hudíka v časopise Vesmír

„Dary obvykle přinášejí radost. Darování však může mít i stinnou stránku. Pokud například dostanete svetr se sobem v ceně 500 korun, avšak vy si jej ceníte na pouhých 100 korun, dochází k plýtvání ve výši 400 korun. Jaká je skutečná …

Článek Marka Hudíka v časopise Vesmír

Ohlédnutí za CEMS Block Seminar 2020 se ŠKODA AUTO a.s.

Pro nové studenty magisterského programu CEMS/Master in International Management začal akademický rok 2020/2021 už 7. září, a to tzv. CEMS Block Seminar 2020. Celotýdenní Block Seminar je povinnou součástí CEMS curricula. Letos na něm spolu s VŠE spolupracovala ŠKODA AUTO …

Ohlédnutí za CEMS Block Seminar 2020 se ŠKODA AUTO a.s.