Článek Petra Houdka „Bez soustředění“ v Lidových novinách

Málokdo v dnešní době ještě neslyšel o AI chatbotu ChatGPT. Tolik skloňované AI nás ovlivňuje v mnoha oblastech našeho života a velmi významný dopad má i ve školách.

„Domácí úkoly nemají smysl, protože je umělá inteligence zpracuje bezchybně. Čtení učebnic je mrhání časem, protože odpovědi na kontrolní otázky sfoukne ChatGPT během sekund. Společné učení ve třídě je koncentrovaná nuda, protože stačí zadat úkol v mobilu do aplikace a ChatGPT vyplivne řešení,“ píše ve svém článku pro Lidové noviny Petr Houdek z Katedry managementu FPH.

Mohlo by se zdát, že to, co dělalo školu školou, ztrácí smysl. Nedávný výzkum týmu indickoamerických ekonomů však ukazuje, že právě tyto „zbytečnosti“ mohou být skutečnou přidanou hodnotou školy.

„Přidaná hodnota školy je naučit děti schopnosti se soustředit. Ve světě, který bude stále intenzivněji krást naši pozornost, bude schopnost soustředit se tou nejcennější dovedností, kterou můžeme pěstovat.“

Celý článek si můžete přečíst zde.